ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Карпенко, О. В. | |
dc.date.accessioned | 2025-01-14T13:50:47Z | |
dc.date.available | 2025-01-14T13:50:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Карпенко, О. В. Інноваційний підхід в процесі формування екологічної компетентності у школярів- початківців засобами геоінформаційних технологій / О. В. Карпенко // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова ; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 7 (2-2024). Том 2. – С. 59-69. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47231 | |
dc.description.abstract | Актуальність проблематики щодо інноваційного підходу в процесі формування екологічної компетентності у школярів початкових класів пов’язана із застосуванням геоінформаційних технологій. Встановлено, що освіченість, культурний розвиток та виховання громадян тісно пов’язані з екологічною безпекою суспільства. На світовому рівні вся система екологічної освіти та виховання потребує розширення, вдосконалення та модернізації на засадах безперервності, системності та узгодженості. З’ясовано, що ключову роль у формуванні екологічної компетентності майбутніх поколінь завжди відіграє вчитель. Тому фахова підготовка студентів – майбутніх педагогів, їх екологічна освіта, культура, готовність до здійснення природоохоронної та еколого-натуралістичної роботи з учнями, а також громадянська позиція та екологічна компетентність є невіддільною частиною професійної підготовки вчителів. Окреслено трансформаційні процеси геоінформаційних систем із вузькоспеціалізованого інструменту досліджень у метод викладання природничих наук у школах, як у світі так і в Україні зокрема. Встановлено складові, що необхідні для впровадження в освітній процес геоінформаційних систем: учні мають бути підготовлені до роботи з новітніми технологіями; вчителі повинні бути готові впроваджувати сучасні методи та підходи у викладанні; школи повинні мати технічну можливість застосовувати ГІС у навчальному процесі; на законодавчому рівні має бути реальна підтримка шкіл у процесі переходу на нові технології навчання. Проведений SWOT-аналізу показав проблеми повноцінного впровадження ГІС у початкову освіту. Розв’язання проблеми вбачаємо в запровадженні обов’язкових курсів з вивчення ГІС у вищих навчальних закладах та на курсах підвищення кваліфікації. Це дасть змогу забезпечити учителів сучасними знаннями і навичками роботи з геоінформаційними системами. Крім того, важливо демонструвати вчителям практичне застосування ГІС у закладах освіти, що допоможе їм зрозуміти реальні можливості цих технологій та сприятиме більш ефективному використанню ГІС у навчальному процесі. | uk |
dc.description.abstract | The relevance of the issue of an innovative approach to the process of forming environmental competence in primary school students is related to the use of geographic information technologies. It is established that education, cultural development and upbringing of citizens are closely related to the environmental safety of society. At the global level, the entire system of environmental education and upbringing needs to be expanded, improved and modernized on the basis of continuity, systematicity and coherence. It has been found that the teacher always plays a key role in shaping the environmental competence of future generations. Therefore, the professional training of student, that are the future teachers, their environmental education, culture, readiness to carry out environmental, ecological and naturalistic work with students, as well as civic position and environmental competence are an integral part of the professional training of teachers. The article outlines the transformation processes of geographic information systems from a highly specialized research tool to a method of teaching natural sciences in schools, both globally and in Ukraine in particular. The components necessary for the introduction of geographic information systems in the educational process are identified: students should be prepared to work with the latest technologies; teachers should be ready to implement modern methods and approaches in teaching; schools should have the technical ability to use GIS in the educational process; at the legislative level, there should be real support for schools in the process of transition to new teaching technologies. The SWOT-analysis showed the problems of full implementation of GIS in primary education. We see the solution to this problem in the introduction of compulsory GIS courses in higher education institutions and in-service training courses. This will provide teachers with up-to-date knowledge and skills in working with geographic information systems. In addition, it is important to demonstrate to teachers the practical application of GIS in educational institutions, which will help them understand the real possibilities of these technologies and contribute to more effective use of GIS in the educational process. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавництво Ліра-К | uk |
dc.subject | геоінформаційні системи | uk |
dc.subject | ГІС | uk |
dc.subject | початкова школа | uk |
dc.subject | екологічна компетентність | uk |
dc.subject | геоінформаційна компетентність | uk |
dc.subject | geographic information systems | uk |
dc.subject | GIS | uk |
dc.subject | elementary school | uk |
dc.subject | environmental competence | uk |
dc.subject | geographic information competence | uk |
dc.title | Інноваційний підхід в процесі формування екологічної компетентності у школярів- початківців засобами геоінформаційних технологій | uk |
dc.title.alternative | Innovative approach in the process of forming ecological competence in elementary school students using geoinformation technologies | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 371.09:004.9:910.3 | |
dc.identifier.doi | 10.31392/ONP.2786-6890.7(2)/2.2024.20 |