ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Барановська, Лілія Володимирівна | |
dc.contributor.author | Яременко, Михайло Григорович | |
dc.contributor.author | Ілуца, А. О. | |
dc.date.accessioned | 2025-01-14T13:25:54Z | |
dc.date.available | 2025-01-14T13:25:54Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Барановська, Л. В. Вітчизняний ліцей в умовах воєнного стану: освітні трансформації та зміни у використанні інноваційних технологій / Л. В. Барановська, М. Г. Яременко, А. О. Ілуца // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова ; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 7 (2-2024). Том 2. – С. 20-28. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47227 | |
dc.description.abstract | У зв’язку з війною освітній процес ліцею як закладу загальної середньої освіти зазнав трансформацій в організації навчання і виховання його суб’єктів, у виборі змісту, методики освітньої діяльності, змінилась концепція застосування інноваційних освітніх технологій. Мета дослідження полягала в з’ясуванні особливостей впливу воєнного стану в Україні на організаційний, методичний, змістовий аспекти освітнього процесу в ліцеї, здійснення виховної роботи, виявлення можливостей використання інноваційних технологій в навчанні старших підлітків. Методами наукового пошуку були: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, порівняння); історіографічний – їх використано для теоретичного вивчення проблеми, ознайомлення із законодавчою базою функціонування ліцею як закладу загальної середньої профільної освіти; для уточнення особливостей правового забезпечення освітнього процесу в умовах війни, з’ясування видів інноваційних технологій, педагогічно доцільних для діяльності з учнями старшої школи; емпіричні: інтерв’ювання, анкетування, бесіди, спостереження – застосовано для з’ясування характеру освітніх трансформацій у ліцеї під час війни. Результати дослідження: виявлено організаційні трансформації: уведена дистанційна форма, локацією навчання стало укриття, оснащене всім необхідним для продовження під час повітряної тривоги освітньої діяльності; відсутність можливості постійно навчатись очно певною мірою негативно вплинуло на рівень підсумкової успішності випускників ліцею; посилився психологічний супровід освітньої діяльності, забезпечений психологом і викладачами; установлено методичні трансформації: стали використовуватись відеоуроки, вебінари, уроки-квести; збільшився обсяг самостійної роботи учнів; змістові зміни: акцентуються питання викладання громадянської освіти, історії, української мови як національної; питання національної безпеки, безпеки освітнього середовища; у виховній роботі поглиблюються патріотичний, національний, волонтерський напрями. Виявлено, що використання інноваційних освітніх технологій базується на врахуванні вікових особливостей старших підлітків та специфіки предмета викладання: електронні карти, майстер-класи з різних видів спорту, відеоуроки, семінари-практикуми. | uk |
dc.description.abstract | In connection with the war, the educational process of the lyceum as an institution of general secondary education underwent transformations in the organization of training and education of its subjects, in the choice of content, methods of educational activity, the concept of the application of innovative educational technologies changed. The purpose of the study was to find out the specifics of the influence of the state of war in Ukraine on the organizational, methodical, content aspects of the educational process in the lyceum, the implementation of educational work, and the identification of the possibilities of using innovative technologies in the education of older teenagers. The methods of scientific research were: theoretical (analysis, synthesis, generalization, comparison), historiographic – they were used for the theoretical study of the problem, familiarization with the legislative basis of the functioning of the lyceum as an institution of general secondary specialized education; to clarify the specifics of the legal provision of the educational process in war conditions, to find out the types of innovative technologies that are pedagogically appropriate for activities with high school students; empirical: interviews, questionnaires, conversations, observations – used to find out the nature of transformations in the lyceum during the war. The results of the study: organizational transformations were revealed: a remote form was introduced, the location of training during the air raid became a shelter, equipped with everything necessary for the continuation of educational activities; the lack of an opportunity to constantly study face-to-face to a certain extent negatively affected the level of final success of lyceum graduates; increased psychological support provided by a psychologist and teachers; methodical transformations have been established: video lessons, webinars, and quest lessons began to be used; the volume of students’ independent work increased; content transformations: emphasis is placed on the teaching of civic education, history, and the Ukrainian language as a national language; issues of national security, safety of the educational environment; in the educational work, the patriotic is deepened, national, volunteer directions. It was found that the use of innovative educational technologies is based on taking into account the age characteristics of older teenagers and the specifics of the teaching subject: electronic cards, master classes on various sports, video lessons, seminars-workshops. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавництво Ліра-К | uk |
dc.subject | ліцей | uk |
dc.subject | воєнний стан | uk |
dc.subject | освітні інновації | uk |
dc.subject | організаційні | uk |
dc.subject | методичні | uk |
dc.subject | змістові трансформації | uk |
dc.subject | lyceum | uk |
dc.subject | martial law | uk |
dc.subject | educational innovations | uk |
dc.subject | organizational | uk |
dc.subject | methodical | uk |
dc.subject | content transformations | uk |
dc.title | Вітчизняний ліцей в умовах воєнного стану: освітні трансформації та зміни у використанні інноваційних технологій | uk |
dc.title.alternative | The domesticliceum undermartial law: educational transformations and changes in the use of innovative technologies | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37(477) | |
dc.identifier.doi | 10.31392/ONP.2786-6890.7(2)/2.2024.16 |