У статті охарактеризовано сучасні підходи до проєктування та реалізації віртуального освітнього середовища фахової підготовки педагогів професійного навчання. Виокремлено поняття віртуального освітнього середовища фахової підготовки педагогів професійного навчання. Представлено трактування основних підходів до проєктування дидактичного комплексу інформаційного забезпечення з використанням в освітньому процесі переваг різних технологій. Розкрито концепцію професійно-орієнтованої технології навчання фахових дисциплін, яка передбачає, що в сучасних умовах студент повинен оптимально і в різних поєднаннях використовувати всі можливості, що надаються віртуальним освітнім середовищем. Охарактеризовано основні напрямки розвитку віртуального освітнього середовища фахової підготовки. Розкрито основні принципи підтримки динамічної рівноваги і
єдності педагогічних і організаційних основ професійно-орієнтованої технології навчання фахових дисциплін. Проаналізовано та визначено організаційно-педагогічні вимоги до професійно-орієнтованої технології навчання фахових дисциплін на основі електронних навчально-методичних комплексів. Визначено педагогічні умови за допомогою яких реалізується професійно-орієнтована технологія навчання фахових дисциплін у закладах вищої освіти.
Виокремлено основні організаційно-педагогічні і навчально-методичні аспекти цілепокладання при проєктуванні дидактичного комплексу інформаційного забезпечення. Охарактеризовано структуру показників сформованості фахової компетентності у майбутніх педагогів професійного навчання. Зроблено добір критеріїв і показників, які застосовуються у професійно-орієнтованій технології навчання та найбільш повно характеризують фахову компетентність педагога професійного навчання у цифровому середовищі професійної діяльності.
The article describes modern approaches to the design and implementation of a virtual educational environment for professional training of vocational teachers. The concept of a virtual educational environment for professional training of teachers of vocational education is highlighted.
The article presents an interpretation of the main approaches to designing didactic complex of information support using the advantages of various technologies in the educational process. It also reveals the concept of professional-oriented technology of teaching vocational disciplines, which assumes that in modern conditions, a student should optimally and in various combinations use all the opportunities provided by the virtual educational environment. The main directions of development of the virtual educational environment of vocational training are characterized. The article reveals basic principles of maintaining dynamic balance between pedagogical and organizational foundations of professional-oriented technology of teaching vocational disciplines. It analyzes and defines the organizational and pedagogical requirements for professional-oriented technology of teaching vocational disciplines on the basis of electronic educational and methodical complexes. It defines the pedagogical conditions with the help of which professionally-oriented technology of teaching
vocational disciplines in institutions of higher education is implemented. The main organizationalpedagogical and educational-methodical aspects of goal-setting when designing a didactic complex of information support are highlighted. The structure of the indicators for the formation of professional competence among future teachers of vocational education is characterized. The article forms a selection of criteria and indicators that are used in vocationally oriented learning technology and most fully characterize the professional competence of a teacher of vocational training in the digital environment of professional activity.