У статті розглянуто комплексний підхід до формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців із навігації і управління морськими суднами. Вказано, що використання практичних та інтерактивних форм навчання не лише підвищує зацікавленість і мотивацію студентів, але й сприяє глибшому засвоєнню знань і розвитку навичок, необхідних для ефективного спілкування у професійних ситуаціях.
Висвітлено наукові погляди вітчизняних і зарубіжних науковців на специфіку формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців із навігації і управління морськими суднами шляхом створення доцільних організаційно-педагогічних умов.
Описано організаційно-педагогічні умови, які необхідні для ефективної підготовки морських спеціалістів, зокрема: оптимізація навчально-методичного супроводу на основі міждисциплінарного підходу; впровадження інноваційних педагогічних методів та форм освітнього процесу з метою залучення здобувачів освіти до активного процесу формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців навігації і управління морськими суднами; занурення здобувачів освіти в активну професійно-спрямовану освітньо-мовленнєву діяльність у процесі позааудиторної роботи; забезпечення науково-методичного супроводу професійного розвитку науково-педагогічних працівників щодо формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців навігації і управління морськими суднами.
Проведено аналіз досвіду морських навчальних закладів різних країн, підтверджено важливість систематичного підходу до формування іншомовної комунікативної компетентності для підготовки компетентних фахівців із навігації і управління морськими суднами, які готові ефективно працювати у міжнародному контексті.
Доведено, що різноаспектний підхід до організації освітнього процесу дає можливість досягти більш ефективних результатів у формуванні іншомовної комунікативної компетентності, важливої для глобалізованого світу морських перевезень.
The article considers a comprehensive approach to the formation of foreign language communicative competence of navigation and ship management specialists. It is indicated that the use of practical and interactive forms of education not only increases the interest and motivation of students, but also contributes to the deeper assimilation of knowledge and the development of skills necessary for effective communication in professional situations.
The scientific views of domestic and foreign scientists on the specifics of the formation of foreign language communicative competence of future specialists in navigation and management of sea vessels through the creation of appropriate organizational and pedagogical conditions are highlighted.
The organizational and pedagogical conditions necessary for the effective training of maritime specialists are described, in particular: optimization of educational and methodological support based on an interdisciplinary approach; introduction of innovative pedagogical methods and forms of the educational process with the aim of involving education seekers in the active process of formation of foreign language communicative competence of navigation and ship management specialists; immersion of education seekers in active professionally oriented educational and speech activities in the process of extracurricular work; providing scientific and methodological support for the professional development of scientific and pedagogical workers regarding the formation of foreign language communicative competence of navigation and ship management specialists.
An analysis of the experience of maritime educational institutions of different countries was conducted, and the importance of a systematic approach to the formation of foreign language communicative competence for the training of competent specialists in navigation and management of sea vessels, who are ready to work effectively in the international context, was confirmed.
It has been proven that a multifaceted approach to the organization of the educational process makes it possible to achieve more effective results in the formation of foreign language communicative competence, which is important for the globalized world of maritime transportation.