У статті вказано, що сучасний світ висуває нові вимоги до педагогічних працівників, оскільки щоденно збільшується кількість інформації, спостерігається стрімкий розвиток інноваційних технологій, виникають нові освітні напрямки тощо. В таких умовах необхідно готувати фахівців, які зможуть швидко адаптуватися до умов праці, ухвалювати рішення, брати на себе відповідальність, налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу та вчитися впродовж усього життя.
Зазначено, що саме цифрова компетентність відіграє важливу роль у формуванні професійної компетентності педагогічних працівників, адже це дає можливість викладачам осучаснювати освітній процес, зацікавлювати здобувачів освіти, давати їм можливість саморозвиватися тощо.
Проведено аналіз наукових поглядів вітчизняних і зарубіжних учених на формування цифрової компетентності педагогів, яка на сьогодні вважається одним із найважливіших кроків на шляху до реформування освіти в Україні. Враховуючи динамічний розвиток цифрових технологій, українські та зарубіжні науковці активно досліджують методику формування професійної та цифрової компетентностей педагогічних працівників. Їхніми дослідженнями також охоплено питання ефективного впровадження інформаційних технологій у процес навчання та підготовки педагогів до роботи в цифровому середовищі.
Розглянуто опис цифрової компетентності педагогічного працівника, який розроблено відповідно до Концепції розвитку педагогічної освіти і Європейських рамкових документів про цифрову компетентність.
Доведено, що у світі, де цифрові технології дотичні до всіх сфер життя, педагогічні працівники мають володіти не лише глибокими знаннями з предметів, які вони викладають, але й певною сукупністю цифрових компетентностей, які нададуть їм змогу ефективно використовувати цифрові інструменти в освітньому процесі та готувати здобувачів освіти до життя в цифровому суспільстві.
The article states that the modern world makes new demands on pedagogical workers, as the amount of information increases daily, the rapid development of innovative technologies is observed, new educational directions are emerging, etc. In such conditions, it is necessary to train specialists who can quickly adapt to working conditions, make decisions, take responsibility, establish communication with participants in the educational process and learn throughout life.
It is noted that digital competence plays an important role in the formation of pedagogical workers, because it enables teachers to modernize the educational process, interest students, give them the opportunity to self-develop, etc.
An analysis of the scientific views of domestic and foreign scientists on the formation of digital competence of teachers, which is currently considered one of the most important steps on the way to reforming education in Ukraine, was conducted. Taking into account the dynamic development of digital technologies, Ukrainian and foreign scientists are actively researching the methodology of formation of professional and digital competences of pedagogical workers. Their research also covers the issue of effective implementation of information technologies in the process of teaching and training teachers to work in a digital environment.
The description of the digital competence of a pedagogical worker, which was developed in accordance with the Concept of the Development of Pedagogical Education and the European framework documents on digital competence, was considered.
It has been proven that in a world where digital technologies touch all spheres of life, teaching staff must possess not only deep knowledge of the subjects they teach, but also a certain set of digital competencies that will enable them to effectively use digital tools in the educational process and prepare learners of education for life in a digital society.