У статті розглянуто проблему переосмислення в теоретичному та практичному вимірах змістового наповнення та структури інструментальної підготовки бакалаврів-скрипалів, узагальнюються методичні підходи до визначення компонентів досліджуваного феномену, що дає змогу забезпечити підвищення професійного рівня інструментальної підготовки студентів у відповідності до сучасних вимог. У публікації викладено авторську позицію щодо теоретичних засад інструментальної підготовки бакалаврів-скрипалів та практичної детерміновості її змісту з огляду на особливості професійної підготовки майбутнього музиканта-педагога.
Проаналізовано наукові погляди вітчизняних і зарубіжних учених на особливості інструментальної підготовки майбутніх скрипалів у вищих закладах освіти. Спираючись на здійснений аналіз наукових праць з досліджуваної проблеми, доведено, що інструментальна підготовка музиканта складається з таких структурних компонентів, як: мотиваційно-вольовий; інформаційно-технологічний; комунікативно-регулюючий; творчо-реалізуючий.
Подано наукове тлумачення поняття «мотивація», що визначають як спонукання, які викликають активність організму і визначають її спрямованість. Мотивація інструментально-виконавської діяльності вміщує багато складових (емоції, потреби, спонуки, мотиви, інтереси, цінності, суспільні ідеали, художні смаки, оволодіння музичним інструментам), які мають властивість часто змінюватися і вступати в нову взаємодію одна з одною.
Вказано, що інструментальна підготовка сучасних бакалаврів музичного мистецтва – це процес і результат оволодіння системою музично-теоретичних знань, практично-виконавських умінь, що виражається у здатності до художньо-обґрунтованої інтерпретації змісту музичного твору та уможливлює особистісне і професійне зростання фахівця.
The article examines the problem of rethinking in theoretical and practical dimensions the content and structure of instrumental training of violin bachelors, summarizes methodical approaches to determining the components of the studied phenomenon, which makes it possible to ensure an increase in the professional level of instrumental training of students in accordance with modern requirements. The publication presents the author’s position regarding the theoretical foundations of the instrumental training of bachelor violinists and the practical determinism of its content in view of the peculiarities of the professional training of a future musician-pedagogue.
The scientific views of domestic and foreign scientists on the peculiarities of instrumental training of future violinists in higher educational institutions are analyzed. Based on the analysis of scientific works on the researched problem, it is proven that the instrumental training of a musician consists of such structural components as: motivational and volitional; information technology; communicative and regulatory; creative and implementing.
A scientific interpretation of the concept of «motivation» is presented, which is defined as an urge that causes the activity of the organism and determines its orientation. The motivation of instrumental performance includes many components (emotions, needs, incentives, motives, interests, values, social ideals, artistic tastes, mastery of musical instruments), which tend to change often and enter into new interactions with each other.
It is indicated that the instrumental training of modern bachelors of musical art is the process and result of mastering the system of musical-theoretical knowledge, practical-performing skills, which is expressed in the ability to artistically-grounded interpretation of the content of a musical work and enables the specialist’s personal and professional growth.