Актуальність дослідження зумовлюється зростанням впливу іноземних видань на українську аудиторію на тлі їх інтеграції в український інфопростір. Дослідження зорієнтоване на визначення специфіки інформаційного впливу закордонних англомовних видань на українське суспільство в умовах активного функціонування глобальної інформаційної війни. У ході дослідження встановлено, що на тлі повномасштабної війни в українських мас-медіа реалізується активна протидія російській дезінформації, проте окремої уваги потребують і зарубіжні видання, котрі вже користуються в Україні певним авторитетом, але вони й самі можуть бути жертвами російської пропаганди, оскільки, згідно з даними досліджень, ще у 2018 р. було встановлено, що «частка російського інформаційного впливу припадає аж на 62% утручань у внутрішні справи інших держав». Отже, російські наративи можуть поширюватися в український інфопростір зокрема й за допомогою посилання на західні медіа, у матеріали яких вони вже були вміщені. Визначено, що кількісна перевага під час акредитації журналістів у зонах бойових дій протягом перших пів року повномасштабної війни належить саме іноземним ЗМІ. Це вказує на видозмінення специфіки інформаційного впливу в російсько-українській інформаційній війні. Саме тому заявлена проблематика потребує актуальних досліджень у контексті вироблення механізмів протидії інформаційній війні. Окрема увага звертається на те, що однією з провідних світоглядних концепцій російської пропаганди виступає теза, що в Україні відбувається не російська агресія, а протистояння Росії та НАТО. Таку позицію активно просувають російські ЗМІ. Відповідно, іноземні медіа, цитуючи їх, автоматично ретранслюють означений меседж. Це один із прикладів того, як російська пропаганда може поширюватися в іноземних медіа і з них навіть потрапляти й в українські.
The relevance of the study is determined by the growing influence of foreign publications on the Ukrainian audience against the background of their integration into the Ukrainian information space. The study is focused on determining the specifics of the information impact of foreign English-language publications on Ukrainian society in the conditions of the active functioning of the global information war. In the course of the study, it was established that, against the background of a full-scale war, the Ukrainian mass media is actively countering Russian disinformation, however, foreign publications that already enjoy a certain authority in Ukraine, but they themselves may be victims of Russian propaganda, also need special attention studies as early as 2018 found that «the share of Russian informational influence accounts for as much as 62% of interventions in the internal affairs of other states.» Therefore, Russian narratives can be spread in the Ukrainian information space, in particular, with the help of a link to Western media, in whose materials they have already been included. It was determined that the quantitative advantage during the accreditation of journalists in combat zones during the first six months of a full-scale war belongs to foreign mass media. This indicates a change in the specifics of information influence in the Russian-Ukrainian information war. That is why the stated problem needs actual research in the context of developing mechanisms for countering information warfare. In the course of the study, special attention is paid to the fact that one of the leading worldview concepts of Russian propaganda is the thesis that Ukraine is not a Russian aggression, but a confrontation between Russia and NATO. This position is actively promoted by the Russian mass media. Accordingly, foreign media, quoting them, automatically rebroadcast the specified message. This is one of the examples of how Russian propaganda can spread in foreign media, and from them even get into Ukrainian media.