У статті представлені результати показників рухової активності школярів середнього шкільного віку інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти міста Львова на початку та після використання авторської програми фізичного виховання учнів інклюзивних класів ЗЗСО із застосуванням засобів настільного тенісу.
Зазначено, що стан здоров’я і рівня підготовленості учнів закладів загальної середньої освіти має незмінну тенденцію до погіршення через недостатній обсяг РА та перевантаженість навчанням.
Визначено динаміку рухової активності дітей середнього шкільного віку інклюзивних класів під час використання авторської програми фізичного виховання учнів інклюзивних класів ЗЗСО із застосуванням засобів настільного тенісу.
Доведено, що рухова активність є ключовим чинником, який впливає на фізичний розвиток, психологічне благополуччя та соціальну адаптацію дітей, найбільш важливою вона вважається для дітей з особливими потребами.
Впроваджено авторську програму фізичного виховання із застосуванням засобів настільного тенісу, в результаті якої зросли показники обсягів рухової активності дітей з ООП. Проте, незважаючи на суттєві зміни кількості кроків на день, кількість учнів із задовільним і початковим рівнями рухової активності не змінилася, залишившись такою самою. Це можна пояснити дуже низьким вихідним рівнем показників дітей з ООП і великим «кроком» в оцінюванні між початковим і задовільним рівнями.
Доведено, що за кількістю кроків та кількістю днів, протягом яких здобувачі освіти були активними, учні з ООП наблизилися до показників учнів без ООП, що свідчить про позитивний вплив програми фізичного виховання на першу групу.
Вказано, що впровадження авторської програми фізичного виховання із застосуванням настільного тенісу сприяло позитивним змінам у низці показників учнів з ООП, а також без ООП, що підтверджувало доцільність її застосування на практиці.
The article presents the results of the motor activity indicators of middle school-aged students of inclusive classes of general secondary education institutions of the city of Lviv at the beginning and after using the author’s program of physical education of students of inclusive classes of ZZSO with the use of table tennis equipment.
It is noted that the state of health and the level of preparedness of students of general secondary education institutions has an invariable tendency to deteriorate due to insufficient amount of RA and overloaded studies.
The dynamics of the motor activity of children of middle school age in inclusive classes during the use of the author’s program of physical education of students in inclusive classes of special educational institutions with the use of table tennis equipment was determined.
It has been proven that motor activity is a key factor affecting physical development, psychological well-being and social adaptation of children, it is considered the most important for children with special needs.
An author’s program of physical education with the use of table tennis equipment was implemented, as a result of which the indicators of the amount of motor activity of children with PWD increased. However, despite significant changes in the number of steps per day, the number of students with satisfactory and initial levels of motor activity did not change, remaining the same. This can be explained by a very low initial level of indicators of children with SEN and a large «step» in the assessment between the initial and satisfactory levels.
It has been proven that in terms of the number of steps and the number of days during which the students were active, students with SEN approached the indicators of students without SEN, which indicates the positive impact of the physical education program on the first group.
It is indicated that the implementation of the author’s program of physical education with the use of table tennis contributed to positive changes in a number of indicators of students with SEN, as well as without SEN, which confirmed the expediency of its application in practice.