У статті розглянуто специфіку формування цифрової культури фахівців природничих дисциплін, яка характеризується багатоаспектністю, оскільки залежить від багатьох чинників. Важливу роль у формуванні особистості фахівця природничих дисциплін відіграють його власні життєві погляди, мотиви, цілі тощо. Залежно від рівня знань добираються відповідні методи та прийоми навчання, що застосовуватимуться під час проведення занять.
Схарактеризовано тлумачення ключових термінів, за допомогою яких описуються особливості формування цифрової культури, яка у кожного здобувача освіти формується по-різному, зважаючи на його фізичні, психологічні та емоційні особливості. Вказано, що цифрова культура – це особистісна характеристика, яка містить у собі знання, вміння, навички та відносини, що дають можливість фахівцеві ефективно діяти або виконувати функції, спрямовані на досягнення мети у професійно-педагогічній діяльності.
Окрім цього, чільне місце у формуванні цифрової культури майбутнього фахівця природничих дисциплін посідають зовнішні та внутрішні обставини, які стають рушієм його змін. Сучасний фахівець природничих дисциплін, зі свого боку, має бути готовим до реалізації нових ідей, використовувати можливості інформаційно-цифрових технологій, підвищувати якість освітнього процесу тощо.
Проаналізовано наукові погляди вітчизняних і зарубіжних учених щодо формування цифрової культури як складової професійної компетентності, адже саме за допомогою використання засобів цифрових технологій викладач отримує можливість швидко та ефективно працювати з інформаційними масивами та інтенсифікувати освітній процес.
Доведено, що цифрова культура вважається ключовою у процесі професійного зростання фахівця, проявляючись при вирішенні різних завдань із використанням засобів інформаційно-цифрових технологій.
The article examines the specifics of the formation of the digital culture of specialists in natural sciences, which is characterized by multifacetedness, as it depends on a large number of factors. An important role in the formation of the personality of a specialist in natural sciences is played by his own life views, motives, goals, etc. Depending on the level of knowledge, appropriate methods and techniques of learning are selected, which will be used during the classes.
The interpretation of key terms is characterized, with the help of which the peculiarities of the formation of digital culture are described, which is formed differently for each student of education, taking into account his physical, psychological and emotional characteristics. It is indicated that digital culture is a personal characteristic that includes knowledge, abilities, skills and relationships that enable a specialist to effectively act or perform functions aimed at achieving a goal in professional and pedagogical activities.
In addition, a prominent place in the formation of the digital culture of the future specialist in natural sciences is occupied by external and internal circumstances that become the driving force of his changes. A modern specialist in natural sciences, for his part, must be ready to implement new ideas, use the possibilities of information and digital technologies, improve the quality of the educational process, etc.
The scientific views of domestic and foreign scientists regarding the formation of digital culture as a component of professional competence were analyzed, because it is through the use of digital technologies that the teacher gets the opportunity to quickly and effectively work with information arrays and intensify the educational process.
It has been proven that digital culture is considered key in the process of professional growth of a specialist, manifested when solving various tasks using information and digital technologies.