ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Дуброва, Марія Павлівна | |
dc.date.accessioned | 2024-12-27T13:43:37Z | |
dc.date.available | 2024-12-27T13:43:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Дуброва, М. П. Соціокультурна роль діджиталізованих музеїв / М. П. Дуброва // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 3 (11). – С. 206-211. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47147 | |
dc.description.abstract | В сучасному світі діджиталізація є процесом, що поступово поширюється на різні сфери буття людини. Будь-то соціальна, економічна чи культурна системи, жодну з них не оминула ця ознака прогресу. Однак, не забуваймо, що все має як свої переваги, так і недоліки. Особливо, якщо йдеться про процес діджиталізації в сфері культури. Застосування цифрових технологій в культурі набирає все нових і нових обертів. Так, їх впровадження в традиційні музеї з метою створення більш динамічного, інтерактивного та доступного для відвідувачів цього простору відкриває певні перспективи. Оскільки сучасна людина є свого роду «застосунком» до різноманітних гаджетів, то завдяки цифровим музеям з’являється змога сформувати у людини цікавість до культурного життя. Зокрема, мультимедійні презентації та віртуальна реальність роблять відвідування музею захопливим. А сама їх форма створення є привабливою. Оцифровані колекції дають змогу розширити аудиторію та привабити відвідувачів з будь-якого континенту. Музейна діяльність в цифровій формі дозволяє також покращити освітній процес, що виражається не лише в інтерактивних екскурсіях, а ще й у всіляких курсах, що створюються завдяки тим же цифровим інструментам. Попри це, не слід забувати, що оцифрування музейних експонатів, колекцій дозволяє зберегти культурну спадщину, забезпечує доступ до неї та популяризує її з-поміж широкої аудиторії. Та є й низка недоліків, які стоять за лаштунками цього процесу. Це й втрата автентивності музейного простору, і відстороненість аудиторії, і потреба в нових і нових формах зацікавлення тощо. Власне про всі ці та інші аспекти діджиталізації музейного простору ми й маємо намір говорити у нашій статті. | uk |
dc.description.abstract | In today's world, digitalization is a process that gradually spreads to various spheres of human existence. Be it social, economic or cultural systems, none of them have escaped this sign of progress. However, let's not forget that everything has both its advantages and disadvantages. Especially when it comes to the process of digitalization in the field of culture. The use of digital technologies in culture is gaining more and more momentum. Thus, their implementation in traditional museums in order to create a more dynamic, interactive and accessible space for visitors opens up certain perspectives. Since a modern person is a kind of «application» for various gadgets, thanks to digital museums there is an opportunity to form a person's interest in cultural life. In particular, multimedia presentations and virtual reality make visiting the museum exciting. And their very form of creation is attractive. Digitized collections make it possible to expand the audience and attract visitors from any continent. Museum activity in digital form also allows to improve the educational process, which is expressed not only in interactive tours, but also in all kinds of courses created thanks to the same digital tools. Despite this, one should not forget that the digitization of museum exhibits and collections allows to preserve cultural heritage, provides access to it and popularizes it among a wide audience. But there are a number of disadvantages behind this process. This is the loss of the authenticity of the museum space, and the detachment of the audience, and the need for new and new forms of interest, etc. Actually, we intend to talk about all these and other aspects of digitalization of the museum space in our article. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | цифрові технології | uk |
dc.subject | автентичність | uk |
dc.subject | музейний простір | uk |
dc.subject | виробництво присутності | uk |
dc.subject | соціокультурні пріоритети | uk |
dc.subject | культурний софт | uk |
dc.subject | digital technologies | uk |
dc.subject | authenticity | uk |
dc.subject | museum space | uk |
dc.subject | production of presence | uk |
dc.subject | socio-cultural priorities | uk |
dc.subject | cultural software | uk |
dc.title | Соціокультурна роль діджиталізованих музеїв | uk |
dc.title.alternative | Socio-cultural role of digitalized museums | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 130.2:069:004.77 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.3.23 |