У статті розкривається культурно-психологічний контекст виникнення та збереження індивідуальної неповторності дитинства як показника стійкості особистості в глобальному світі. Представлено загальний культурний та психологічний контекст реалізації прав дітей та молоді в сучасних мультидисциплінарних дослідженнях, включаючи три тематичні дослідження глобалізації – дитячі трудові рухи, міграція дітей і молоді та молодіжні організації навколо зміни клімату. Найважливішим показником можливості такого об’єднання є психічне здоров’я дітей та молоді. Проекція стійкості психологічної культури молодого покоління розкривається у вимірах освітнього середовища та етиці взаємин у процесі здобуття освіти в дошкільних закладах. Важливе місце у формуванні психічної культури людини посідають погляди учнів уже з раннього дитинства. Однією з головних проблем психологічного розвитку людства названо надання пріоритету правам дітей та молоді на власне екологічне майбутнє. В основу цієї ідеї покладено три основні аргументи: відповідальність попередніх поколінь, збереження повноти світу, справедливість стосунків між поколіннями. У науковий обіг було введено ідею та обґрунтування множинності глобальних світів різних поколінь дітей, яка полягає в тому, що кожне глобальне дитинство має свою психологічну епоху. Індивідуальна неповторність людини, що склалася з дитинства, оголошується цінністю майбутніх століть, так само, як типізація та стандартизація є відображенням людського розвитку, успіхів природничих і технічних наук ХІХ – ХХ століть. Стверджується, що людство досягло певної платформи матеріального добробуту для кожного. Вона більшою чи меншою мірою відображає досягнуті межі пізнання, за якими перебувають індивіди інших індивідуальних самоорганізацій власного психічного, в тому числі психофізіологічного «Я». Розкрито інструментально-раціональну та інтуїтивно-змістовну функції мислення, роль інструментально-раціональної функції мислення в створенні психологічної науки. Замість висновків ставляться запитання, які потребують розв’язання в глобалізованому світі сучасного та майбутнього дитинства.
The article reveals the cultural and psychological context of the emergence and preservation of the individual uniqueness of childhood as an indicator of the stability of the individual in the global world. The general cultural and psychological context of the implementation of the rights of children and youth in modern multidisciplinary studies is presented, including three thematic studies of globalization - child labor movements, migration of children and youth, and youth organizations around climate change. The most important indicator of the possibility of such an association is the mental health of children and youth. The projection of the stability of the psychological culture of children and youth is revealed in the dimensions of the educational environment and the ethics of relationships in the process of obtaining an education in preschool institutions. An important place in the formation of a person’s mental culture is occupied by the views of students from early childhood. Giving priority to the rights of children and youth for their own ecological future is called one of the main problems of the psychological development of mankind. This idea is based on three main arguments: the responsibility of previous generations, the preservation of the completeness of the world, and the fairness of intergenerational relations. The idea and justification of the multiplicity of global worlds of different generations of children was introduced into scientific circulation, which consists in the fact that each global childhood has its own psychological era. The individual uniqueness of a person, which has developed since childhood, is declared the value of the future centuries, just as typification and standardization are a reflection of the human development of the successes of the natural and technical sciences of the past 19-20 centuries. It is claimed that humanity has reached a certain platform of material well-being for everyone, which to a greater or lesser extent reflects the achieved limits of cognition, beyond which individuals of other individual self-organizations of their own mental, including psychophysiological, self are. The instrumental-rational and intuitive-content functions of thinking, the role of the instrumental and rational function of thinking in the creation of psychological science. Instead of conclusions, questions are asked that need to be solved in the globalized world of modern and future childhood.