Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування ергономічної компетентності майбутніх учителів технологій у процесі навчання основ охорони праці. У дисертації проаналізовано стан ергономічної готовності майбутніх учителів технологій та вчителів-практиків, означено коло проблемних питань у їх педагогічній діяльності. Визначено компоненти моделі методичної системи формування ергономічної компетентності майбутніх учителів технологій в процесі навчання основ охорони праці; запропоновано рекомендації щодо створення педагогічних умов реалізації моделі методичної системи формування ергономічної компетентності майбутніх учителів технологій в процесі навчання основ охорони праці; удосконалено форми, методи і засоби, формуючі ергономічну компетентність майбутніх учителів технологій в процесі навчання основ охорони праці; розроблено та впроваджено в практику навчальних закладів методичну систему формування ергономічної компетентності майбутніх учителів
технологій в процесі навчання основ охорони праці. Внаслідок наукового пошуку на основі розробленої методичної системи створено й упроваджено в навчальний процес з основ охорони праці розділ «Ергономіка» та методичні рекомендації до його вивчення, що забезпечує ефективність формування ергономічної компетентності майбутніх учителів технологій. Розроблено структуру ергономічної готовності, компоненти якої покладено в основу розробки критеріїв визначення рівня ергономічної готовності майбутніх учителів технологій. Рівні ергономічної компетентності приведено у відповідність до європейської системи оцінювання. Уточнено критерії рівнів сформованості ергономічної компетентності. Здійснено експериментальну перевірку запропонованої методичної системи, що сприяє підвищенню рівня ергономічної компетентності майбутніх учителів технологій.
The thesis is devoted to the problem of the formation of ergonomic competence of future teachers of technology in learning the basics of labor. The thesis analyzes the state of readiness of the future teachers ergonomic technology and classroom practitioners circle is defined issues in their educational activities. Defined component model of methodical system of formation of ergonomic competence of future teachers
of technology in learning the basics of labor; recommendations on creating pedagogical conditions of the model of methodical system of formation of ergonomic competence of future teachers of technology in learning the basics of labor; improved forms, methods and means forming an ergonomic competence of future teachers of technology in learning the basics of labor; developed and put into practice schools methodical system
of formation of ergonomic competence of future teachers of technology in learning the basics of labor. As a result of scientific research on the basis of the methodical system created and introduced in the educational process on the basics of safety section "Ergonomics" and guidelines for its study, providing ergonomic efficiency of formation of competence of future teachers of technology. The structure of ergonomic readiness, components of which were the basis of the criteria for determining the level of future teachers ergonomic technologies. Levels of competence ergonomic harmonized with the European system of evaluation. Specified criteria for the levels of ergonomic competence. Done experimental verification of the proposed methodology of the system, thereby increasing the level of competence of teachers ergonomic technologies.