Дисертаційне дослідження присвячене проблемі активізації мислительної діяльності учнів на уроках креслення. В дисертації проаналізовано особливості мислительної діяльності учнів у процесі сприйняття та оперування графічною інформацією. На основі цього аналізу визначено підходи до проблеми удосконалення методики навчання креслення з метою активізації мислительної діяльності школярів. Визначено умови забезпечення мислительної діяльності учнів на уроках. Запропоновано й теоретично обґрунтовано засоби впливу на мислительні процеси учнів при розв’язуванні графічних задач, що забезпечують самостійне розв’язування задач і впливають на розвиток їх мислення. Розроблено систему графічних задач, що активізують мислення та сприяють підвищенню продуктивності графічної
діяльності. Визначено показники рівнів сформованості мислительних операцій та якостей, які проявляються в графічній діяльності. Здійснено експериментальну перевірку запропонованого комплексу засобів активізації мислительної діяльності учнів на уроках креслення. Основний зміст дисертації викладено у 7 публікаціях автора.
The thesis is aimed at researching the problem of students’ mental capability activation in technical drawing lessons. The dissertation reveals the peculiarities of students’ mental activity during the process of perception and operation of the graphic information. Taking the results of this research under consideration the author of the dissertation defines the methods improving the teaching in the technical drawing lessons. There were determined necessary conditions for activating students’ mental capabilities. The methods of activating students’ mental activity and independent problem-solving in technical drawing lessons were suggested and theoretically substantiated. The system of graphic tasks assisting in the activating students’ mental capabilities and increasing their productivity in technical drawing lessons was elaborated. The thesis defines the indices of the mental development formation levels essential for graphic work. The proposed methods of activating students’ mental activity in technical drawing lessons were examined experimentally. The thesis of the dissertation is set out in 7 author’s publications.