Дисертація присвячена дослідженню актуальної проблеми формування спеціальних компетентностей вчителів фізики та астрономії в галузі експерименту, що є важливим напрямком модернізації системи вищої освіти. У дисертаційному дослідженні розроблено і теоретично обґрунтовано педагогічну модель формування спеціальних компетентностей вчителя фізики та астрономії в галузі експерименту. Як конкретний спосіб формування спеціальних компетентностей пропонується модульно-рейтингова організація навчального процесу (на прикладі навчальної дисципліни «практична астрофізика»). Для
оцінювання результатів формування компетентностей розроблено комплекс методик і способів: тестування, колоквіум, опитування, спостереження, кумулятивна оцінка. Експериментально доведено, що запропонована педагогічна модель формування спеціальних компетентностей вчителів фізики та астрономії у галузі експерименту є оптимальною.
The thesis is devoted to research of the actual problem of special competences Physics and Astronomy teachers in the experimental field, that is significant direction in higher education system modernizations. The thesis regards the developed and theoretically proved pedagogical model of special competences Physical and Astronomy teachers formation experimental field. As the method of the special competences formation the modular-rating organization of the educational process (as the example of educational subject «Practical Astrophysics») is offered. The system of method is developed to evaluate the results of professional competences formation: testing, colloquium (conversation), quiz, observation, cumulative estimation. The pedagogical model of special competences Physics and Astronomy teachers formation in experimental field proved to be effective.