Зростаюча роль астрономії в різноманітних галузях людської діяльності
впливає на підвищення вимог до знань учнів середньої школи з цього предмету.
Відповідно до Державних стандартів базової та повної середньої освіти в Україні,
астрономію, як обов’язковий навчальний предмет, незалежно від профілю
навчання учні будуть вивчати у 12 класі, але процес формування найпростіших
уявлень й елементарних знань з астрономії потрібно розпочинати значно раніше.
Це можна здійснити завдяки пропедевтиці астрономічних знань учнів у курсі
фізики загальноосвітньої школи. У такому разі астрономічний матеріал
розповсюджує дію законів фізики на Всесвіт. Фізичні відомості актуалізуються,
узагальнюються і їм надається більш глибокий зміст. Пропедевтика астрономічних знань має за мету наведення астрономічних прикладів, які підтверджують фізичні закони, розв’язування фізичних задач з астрономічним змістом, проведення лабораторних робіт, астрономічних спостережень, роботі астрономічного гуртка, участь в учнівських астрономічних конференціях, у роботі МАН тощо.
Обґрунтовано і впроваджено пропедевтику астрономічних знань учнів у курсі фізики загальноосвітньої школи, адекватну сучасним вимогам Державного стандарту.
The increasing role of astronomy in the different spheres of human activity influences the rise of pupils’ knowledge of the subject requirements. According to the State standards of basic and complete secondary-level education in Ukraine, astronomy as the compulsory subject will be studied by the 12-th grade pupils independently on the study profile, but the process of the basic ideas and elementary knowledge building
should be started much earlier. This could be realized due on the basis of to propaedeutics of pupils’ astronomical knowledge in the secondary school physics course. In this case astronomical information distributes physical laws function upon the Universe. Physical information becomes actualized, generalized and gets more profound meaning.
Propaedeutics of astronomical knowledge aims on the adduction of astronomical illustrations, which justify physical laws, solving physical problems with the astronomical sense, carrying out of laboratory works, astronomical observations, the work of astronomical section, participating in pupils’ astronomical conferences, Small Academy of Sciences projects and so on. Propaedeutics of pupils’ astronomical knowledge, adequate to the State standard modern requirements, is well-studied and introduced.