Дисертація присвячена експериментальному дослідженню моральної саморегуляції в молодшому шкільному віці. Розкрито психологічний зміст розвитку моральної саморегуляції в молодшому шкільному віці у зв’язку з попередніми та наступними віковими періодами. Розглянуто будову та типологію моральної саморегуляції. Встановлено, що тип моральної саморегуляції мас значну
стійкість і зберігається, починаючи з молодшого шкільного віку у переважної більшості людей. Розроблено експериментальні методики діагностики моральної саморегуляції молодшого школяра — методику тематичної проекції внутрішніх станів молодшого школяра у процесі здійснення морального
вчинку (МТПВС) та методику рангування соціальних ситуацій (МРСС). На основі застосування цих методик побудовано науково обгрунтовану типологію моральної саморегуляції. Модифіковано та апробовано метод символдрами, як засіб корекції моральної саморегуляції молодшого школяра. З'ясовано особистісні передумови успішності психокорекції.
The dissertation deals with the experimental research of moral selfregulation in primary school age. Its connection with the former and future development periods is researched. The structure and typology of moral selfregulation is dealt with. The type of moral self-regulation is researched to have considerable stibility and it has been preserved since primary school age as far as the majority of people are concerned. The experimental methods of moral self-regulation diagnostics of junior pupil are worked out. They are the Method of thematical projection of inner states and the Method of social situations ranging. The scientifically proved typology of moral self-regulation, based on the using of these methods, is w'orked out. The method of symboldrama as the means of junior pupil moral selfregulation correction is modified and is aprobated. The personal conditions of
psychocorrection are researched.