У статті на основі вивчення комплексу джерел та історіографії зроблено спробу представити погляд авторів на історію студентського будівельного загону Київського державного педагогічного інституту ім. О.М. Горького. Актуальність дослідження обумовлена трансформаційними змінами, що відбуваються в українські державі, зокрема виробленням концепції молодіжної політики. У дослідженні аналізується історія створення, географія та основні напрями діяльності студентського будівельного загону, що формувався на базі історичного факультету Київського державного педагогічного інституту ім. О.М. Горького, автори акцентують увагу на високих виробничих показниках його діяльності, а також на проведенні студентами-істориками пропагандистської роботи у відповідності до завдань радянського компартійного керівництва. Методологічну основу дослідження становлять загальнонаукові принципи об’єктивності, системності та історизму, а також методи історичного дослідження – історико-генетичний, історико-системний, історико-типологічний. Зроблено висновки, що студентські будівельні загони, які формувалися на базі історичного факультету Київського державного педагогічного інституту імені О.М. Горького, працювали на будівництві сільськогосподарських споруд, житлових будинків, шкіл, дитячих садочків, спортивних тощо. Крім виробничої діяльності, студентські будівельні загони істориків-педагогів проводили пропагандистську роботу серед місцевого населення. Загалом перебування в складі студентського будівельного загону відігравало важливу роль у формуванні особистості та набутті перших професійних навичок.
In the article, based on the study of a complex of sources and historiography, an attempt was made to present the authorsʼ view of the history of the student construction unit of the Kyiv State Pedagogical Institute named after O.M. Gorky. The relevance of the study is due to the transformational changes that are taking place in the Ukrainian states, in particular the development of the concept of youth policy. The study analyzes the history of creation, geography and main activities of the student construction unit, which was formed on the basis of the History Faculty of the Kyiv State Pedagogical Institute named after O.M. Gorky, the authors focus on the high production rates of his activities, as well as on conducting student-historian advocacy work in accordance with the tasks of the Soviet Communist Party leadership. The methodological basis of the study is the general scientific principles of objectivity, systems and historicism, as well as the methods of historical research – historical-genetic, historical-systemic, historical-typological. It is concluded that student construction teams, which were formed on the basis of the historical faculty of Kyiv State Pedagogical Institute named after O.M. Gorky, worked on the construction of agricultural buildings, houses, schools, kindergartens, sports and more. In addition to production activities, student construction teams of historians and teachers carried out advocacy work among the local population. In general, being part of the student construction team played an important role in shaping the personality and acquiring the first professional skills.