ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Фуркало, Вікторія Станіславівна | |
dc.contributor.author | Фуркало, Володимир Ісакович | |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T13:09:56Z | |
dc.date.available | 2024-10-17T13:09:56Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Фуркало, В. С. Методологічні засади розвитку та становлення освітньої парадигми в контексті сучасних євроінтеграційних трансформацій / В. С. Фуркало, В. І. Фуркало // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 2(10). – С. 306-312. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46390 | |
dc.description.abstract | У статті проведено аналіз методологічних засад розвитку і становлення нової освітньої парадигми в умовах сучасних євроінтеграційних трансформацій. Проаналізовано розвиток та становлення освітньої парадигми з особливим акцентом на її філософських та методологічних засадах. Визначено, що парадигма розглядається як важливий елемент у формуванні освітнього процесу, що інтегрує наукові теорії та методи, формуючи дослідницьку практику в галузі освіти. З’ясовано, що філософія є ключовим аспектом у розумінні освітньої парадигми, оскільки вона забезпечує теоретичну основу для аналізу й критичного осмислення освітніх ідей та практик, що дає змогу виявляти й розвивати нові педагогічні підходи, відповідаючи на виклики сучасного інформаційного суспільства. Філософія освіти також зосереджується на аналізі кризи традиційної освіти та пошуку шляхів її подолання, розробленні державної та регіональної освітньої політики. На основі проведеного аналізу визначено, що методологічні засади розвитку та становлення освітньої парадигми в контексті сучасних євроінтеграційних трансформацій містять інтеграцію педагогічної теорії та практики, а також акцент на розробці стратегій, які дають змогу освітнім системам ефективно реагувати на зміни в суспільстві. Особлива увага приділяється необхідності адаптувати навчальні процеси до нових викликів, включно з глобалізацією, цифровізацією та мультикультуральністю. Особлива увага приділяється підготовці фахівців, які зможуть ефективно працювати на європейському ринку праці, що вимагає гармонізації освітніх стандартів і врахування сучасних вимог до міжкультурної компетентності та цифрової грамотності. Сформовано висновки, у яких зазначено, що методологічні засади розвитку й становлення освітньої парадигми в контексті сучасних євроінтеграційних трансформацій мають велике значення для формування ефективної, адаптивної та відповідальної освітньої системи, що вимагає постійного аналізу, оцінки й оновлення підходів до освіти, відображаючи сучасні тенденції та вимоги. | uk |
dc.description.abstract | The article analyzes the methodological foundations of the development and formation of a new educational paradigm in the conditions of modern European integration transformations. The development and formation of the educational paradigm is analyzed, with a special emphasis on its philosophical and methodological foundations. It was determined that the paradigm is considered as an important element in the formation of the educational process, which integrates scientific theories and methods, forming research practice in the field of education. It was found that philosophy is a key aspect in understanding the educational paradigm, as it provides a theoretical basis for the analysis and critical understanding of educational ideas and practices, which allows identifying and developing new pedagogical approaches, responding to the challenges of the modern information society. The philosophy of education also focuses on the analysis of the crisis of traditional education and the search for ways to overcome it, the development of state and regional education policy. Based on the analysis, it was determined that the methodological foundations of the development and formation of the educational paradigm in the context of modern European integration transformations include the integration of pedagogical theory and practice, as well as an emphasis on the development of strategies that allow educational systems to effectively respond to changes in society. Special attention is paid to the need to adapt educational processes to new challenges, including globalization, digitalization and multiculturalism. Special attention is paid to the training of specialists who will be able to work effectively in the European labor market, which requires the harmonization of educational standards and taking into account modern requirements for intercultural competence and digital literacy. Conclusions have been drawn, which indicate that the methodological foundations of the development and formation of an educational paradigm in the context of modern European integration transformations are of great importance for the formation of an effective, adaptive and responsible educational system, which requires constant analysis, evaluation and updating of approaches to education, reflecting modern trends and requirements. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | освітня парадигма | uk |
dc.subject | євроінтеграційні трансформації | uk |
dc.subject | цифровізація | uk |
dc.subject | міжкультурна комунікація | uk |
dc.subject | філософія освіти | uk |
dc.subject | educational paradigm | uk |
dc.subject | European integration transformations | uk |
dc.subject | digitalization | uk |
dc.subject | intercultural communication | uk |
dc.subject | philosophy of education | uk |
dc.title | Методологічні засади розвитку та становлення освітньої парадигми в контексті сучасних євроінтеграційних трансформацій | uk |
dc.title.alternative | Methodological principles of the development and establishment of the educational paradigm in the context of modern European integration transformations | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.042/.043(091)(477) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.36 |