Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Цифрове дистанціювання: горизонт перспектив чи лабіринт нівелювання смислів?

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гончаренко, Катерина Сергіївна
dc.date.accessioned 2024-10-16T10:57:13Z
dc.date.available 2024-10-16T10:57:13Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Гончаренко, К. Цифрове дистанціювання: горизонт перспектив чи лабіринт нівелювання смислів? / К. Гончаренко // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2023. – № 4. – С. 17-23. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46350
dc.description.abstract З початком COVID-19 людство, на світовому рівні, поглинули соціальне дистанціювання та самоізоляція. В українському контексті дані явища посилилися ще й у зв’язку з війною. Натепер дистанція стала майже звичним складником повсякденного життя. Відстань, якої спершу дотримувалися в публічних містах через хворобу, нині стала майже апологією комунікації, оскільки цифровий формат вийшов на перший план будь-якої взаємодії. Як колективна, так і міжособистісна взаємодії поглинені тотальною віртуальністю. Якщо з розпалом пандемії дистанціювання було кероване прагматикою необхідності, що власне лише посилилося воєнним станом, то нині ми можемо побачити, що практика розриву зв’язків сформувала, з одного боку, соціальну звичку такого собі перманентного перебування в надзвичайній ситуації, а з іншого – стала нормою й усвідомленою відмовою. Такий стан речей змушує задуматися, адже дистанціювання зачіпає всі сфери людського буття, зокрема й освітній процес. Якщо звернутися до оцінки даного явища, то власне перенесення освіти в діджитальний формат має дещо суперечливий характер. І тут проблема полягає не в технічному забезпеченні (його відсутності) чи неможливості якісно викладати/засвоювати матеріал, а йдеться про більш глибинний зсув, який спричиняється поступовим переходом у відсторонений режим: формується геть інший зразок культури існуючих в обмеженому просторі. Власне це ми і спробуємо розглянути в нашій науковій розвідці. uk
dc.description.abstract With the onset of COVID-19, humanity, on a global level, has been engulfed in social distancing and self-isolation. In the Ukrainian context, these phenomena have also intensified in connection with the war. Today, the distance has become an almost usual component of everyday life. The distance that was first maintained in public cities due to illness has now become almost an apologia for communication as the digital format has come to the forefront of any interaction. Both collective and interpersonal interactions are absorbed by total virtuality. If, at the height of the pandemic, distancing was driven by the pragmatics of necessity, which was actually only intensified by the martial law, now we can see that the practice of breaking ties has formed, on the one hand, a social habit of a kind of permanent stay in an emergency situation, and on the other, it has become norm and conscious refusal. This state of affairs makes one think, because distancing affects all spheres of human existence, including the educational process. If we turn to the assessment of this phenomenon, then the actual transfer of education to the digital format is somewhat controversial. And here the problem is not so much technical support (its absence) or the impossibility of teaching/assimilating the material qualitatively, but rather a more profound shift caused by the gradual transition to a detached mode: a completely different sample of culture existing in a limited space is being formed. Actually, we will try to consider this in our scientific research. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Педагогічна преса uk
dc.subject цифрове дистанціювання uk
dc.subject соціальне дистанціювання uk
dc.subject ефект присутності uk
dc.subject система значень uk
dc.subject розладнаний час uk
dc.subject digital distancing uk
dc.subject social distancing uk
dc.subject presence effect uk
dc.subject value system uk
dc.subject disordered time uk
dc.title Цифрове дистанціювання: горизонт перспектив чи лабіринт нівелювання смислів? uk
dc.title.alternative Digital distance: a horizon of perspectives or a labyrinth of the leveling of meaning? uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 1:37
dc.identifier.doi 10.32782/NPU-VOU.2023.4(91).03


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics