Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Феномен академічної харизми вченого в науці та освіті

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Крилова, Світлана Анатоліївна
dc.contributor.author Крилова, Вселена Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-10-16T10:15:16Z
dc.date.available 2024-10-16T10:15:16Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Крилова, С. Феномен академічної харизми вченого в науці та освіті / С. Крилова, В. Крилова // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2023. – № 2. – С. 46-52. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46342
dc.description.abstract У статті осмислюється феномен академічної харизми, що, згідно з думкою У. Кларка, виражається не лише у поведінці вченого та вмінні проводити змістовні лекції, а входить у тканину самих його наукових досліджень, опублікованих у формі оригінальних текстів. З методологічних позицій метаанропології, вченні про буденне, граничне і метаграничне буття людини, аналізуються екзистенціальні аспекти академічної харизми, її прояви, виклики та можливості. Робиться висновок, що вміння писати текст у академічного харизматика поєднується із вмінням актуалізовувати особистість молодих вчених шляхом співтворчості та діалогу із ними. Здатність до наукового новаторства у письмовій та вербальній формі відкриває унікальні можливості самореалізації академічного харизматика як у стінах академії, так і за її межами, у соціально-значущих проєктах, що конструктивно впливає на державну освіту, науку та інші сфери життя і діяльності людини. uk
dc.description.abstract The article explains the phenomenon of academic charisma, which, according to W. Clarke, is expressed not only in the behavior of a scientist and capacity to conduct meaningful lectures but also forms its scientific research, published in original texts. Existential aspects of academic charisma, its manifestations, challenges, and opportunities are analyzed from the methodological position of metaanthropology, the study of every day, ultimate and transcendental dimensions of human existence. It is concluded, that capacity of academically charismatic person to write a text is combined with the capacity to actualize the personality of young scientists through creative dialogue with them. The capacity of scientific innovation in written and verbal form opens up unique opportunities for self-realization for person with academic charisma both within the walls of the academy and outside it, in socially significant projects that constructively influence state education, science and other spheres of human life and activity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Педагогічна преса uk
dc.subject харизма uk
dc.subject академічна харизма uk
dc.subject вчений uk
dc.subject викладач uk
dc.subject особистість uk
dc.subject новизна uk
dc.subject інтелектуальна гламурність uk
dc.subject метаантропологія uk
dc.subject буденне буття людини uk
dc.subject граничне буття людини uk
dc.subject метаграничне буття людини uk
dc.subject charisma uk
dc.subject academic uk
dc.subject scientist uk
dc.subject personality uk
dc.subject novelty uk
dc.subject metaanthropology uk
dc.subject everyday human existence uk
dc.subject ultimate human existence uk
dc.subject transcendental human existence uk
dc.title Феномен академічної харизми вченого в науці та освіті uk
dc.title.alternative The phenomenon of academic charisma of scientist in science and education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 111.11:111.32:27-587.6 (043.3)
dc.identifier.doi 10.32782/UDU-VOU.2023.2(89).06


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics