Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Філософсько-антропологічний контекст теорії виховання дітей в східній та західній культурних традиціях: минуле й сьогодення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мозгова, Наталія Григорівна
dc.date.accessioned 2024-10-16T09:23:49Z
dc.date.available 2024-10-16T09:23:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Мозгова, Н. Філософсько-антропологічний контекст теорії виховання дітей в східній та західній культурних традиціях: минуле й сьогодення / Н. Мозгова // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2023. – № 1. – С. 24-31. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46333
dc.description.abstract У статті розглядаються філософсько-антропологічні засади теорії виховання дітей у східній (японській) та західній культурних традиціях, які за своєю суттю є діаметрально протилежними. Об’єктом даного дослідження виступає розгляд класичної теорії виховання дітей в японській та в західноєвропейській культурних традиціях. Предметом – трансформація та поступове зближення цих двох протилежних культурних традицій теорії виховання дітей. Метою статті є спроба порівняти дві протилежні культурні традиції відносно теорії виховання дітей – східну та західну – в їх розумінні процесу соціалізації дитини та спроба показати їх поступове сьогоднішнє зближення. В статті зазначається, що в європейській культурній традиції максимальною свободою володіє лише повнолітня людина. В японській же культурі у максимально вільних умовах дитина перебуває у ранньому дитинстві (до 3-х років). По мірі дорослішання на неї все більше лягає тягар відповідальності, підкорюючи її жорстким нормам культу сорому. І лише у старості, після 60-и років, японець повертається у той стан, коли він знову вже нічого і нікого не соромиться. Отже дитинство і старість для японців – це зони «вільної території». uk
dc.description.abstract The article deals with the philosophical and anthropological foundations of the theory of parenting in Eastern (Japanese) and Western cultural traditions, which in essence are diametrically-opposite. The object of this study is the view of the classical theory of the development of children in Japanese and Western European cultural traditions. The subject is the transformation and step-by-step approach of two ancient cultural traditions of the theory of the development of children into a similar and western model of culture. By the method of statistics, it is a test to compare two protracted cultural traditions, the theory of development of children is similar and zahidnu - in their logical process of socialization of a child, and a test to show their steps of rapprochement. In European cultural traditions maximum freedom has only adult man. In Japanese culture absolute freedom has a person in early childhood (under the age of three). As a child get older he has got the burden of responsibility, which keeping him under norms of cult of shame. Only in old age, after 60 years, the Japanese returned to a state when he can shy of nothing. Thus childhood and old age for the Japanese – zones of «free territory». uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Педагогічна преса uk
dc.subject теорія виховання uk
dc.subject японська модель культури uk
dc.subject європейська модель культури uk
dc.subject соціалізація дитини uk
dc.subject тягар відповідальності uk
dc.subject theory of parenting uk
dc.subject Japanese model of culture uk
dc.subject European model of culture uk
dc.subject socialization of a child uk
dc.subject burden of responsibility uk
dc.title Філософсько-антропологічний контекст теорії виховання дітей в східній та західній культурних традиціях: минуле й сьогодення uk
dc.title.alternative Philosophical and anthropological context of the theory of children’s growth in the clear and wrong cultural traditions: passing today uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 008.001.361 (52)
dc.identifier.doi 10.32782/NPU-VOU.2023.1(88).03


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу