Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Механізм формування інтерпасивного мовчазного суб’єкта в освітньому просторі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гончаренко, Катерина Сергіївна
dc.date.accessioned 2024-10-16T09:20:47Z
dc.date.available 2024-10-16T09:20:47Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Гончаренко, К. Механізм формування інтерпасивного мовчазного суб’єкта в освітньому просторі / К. Гончаренко // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2023. – № 1. – С. 32-38. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46332
dc.description.abstract У даній розвідці, насамперед, розглядається питання інтерпасивності, а поряд з цим мовчазного суб’єкта, який формується з-поміж освітнього простору та завдяки якому набуває усталеності. Відтак йдеться про механізми формування, а також можливості вираження на які спроможний втративший здатність до висловлювання окремий індивід. В інверсійній структурі інтерактивність-інтерпасивність остання є свідченням того, що суб’єкт інвестує в об’єкт ні активність, ні пасивність, а всього лише ілюзорну причетність до дискурсу. Відповідно сам об’єкт причетного до нього суб’єкта є дороговказом та орієнтиром виникаючого бажання хибної за своєю суттю активності. Тобто, мовчазність суб’єкта, який знаходиться під владою інтерпасивності, полягає в тому, що він не здатен вирішувати нагальні питання через конкретні дії, а постійно апелює та звертається лише до чогось периферійного, що задекларовано інстанцією іншого та що забезпечує йому бурхливу діяльність на рівні уявного та позбавляє гнітючого відчуття власної неспроможності. Функціонуючи в межах феномену інтерпасивності суб’єкт набуває здатності до постійної пустої балаканини, те що французькою визначається – bavarder, базікання без упину, говоріння «ні про що» та бездіяльної причетності. При цьому він переживає відповідні відчуття (смуток, жаль, злість etc.) так ніби є безпосереднім учасником ситуації/події тощо. Так, бути інтерпасивним мовчазним суб’єктом, це ніби взяти до рук тибетський молитовний бубон прикріпити до нього записану на папірці молитву і просто крутячи його в руках «об'єктивно» молитися. uk
dc.description.abstract This article examines the issue of interpassivity of the silent subject, which is formed from among the educational space and thanks to which it acquires stability. Therefore, it is about the mechanisms of formation and the possibilities of expression that an individual who has lost the ability to express himself is capable of.In humanitarian discourse, the concept of interpassivity is reduced to the phenomenon of delegated responsibility: one’s own intentions, actions, or feelings are transferred to some external object. When it comes to interpassivity, we have the opportunity to see not a passive spectator of the performance, but one who joins the process through his own assessment (pleasure or disgust) and expression of opinion about the action. He does not take direct participation in the type of interactivity: being an outsider, he feels a certain need to join any action. Interpassivity, on the one hand, provides a sense of involvement, and on the other hand, encourages to be constantly in the context of what is happening and at the necessary moment to join in, to join with your voice in the common field of endless chatter and chatter. According to such researchers as: Robert Pfaller or Slavoj Žižek, interpassivity is an expression of the degree of pleasure, stupidity and recklessness in social life. And they teach interpassivity from early childhood, for example, when parents take over the function of solving children’s issues. And so gradually the subject loses the ability of independent activity, transferring it to another. He himself only enjoys or is dissatisfied with what the other has done and actively manifests himself only in relation to insignificant, peripheral, that which is insignificant in the structure of his existence. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Педагогічна преса uk
dc.subject мовчання uk
dc.subject інтерпасивність uk
dc.subject «мовчазний суб’єкт» uk
dc.subject «ефект невидимки» uk
dc.subject хибна активність uk
dc.subject символічна інтеграція uk
dc.subject silence uk
dc.subject interpassivity uk
dc.subject «silent subject» uk
dc.subject «invisibility effect» uk
dc.subject false activity uk
dc.subject symbolic integration uk
dc.title Механізм формування інтерпасивного мовчазного суб’єкта в освітньому просторі uk
dc.title.alternative Mechanism of formation of interpassive subject silent in educational space uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37:008
dc.identifier.doi 10.32782/NPU-VOU.2023.1(88).04


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics