Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Досвід тілесності у невербальних освітніх практиках: когнітивно-феноменологічний ракурс

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Іващенко, Т. В.
dc.date.accessioned 2024-07-31T12:39:52Z
dc.date.available 2024-07-31T12:39:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Іващенко, Т. В. Досвід тілесності у невербальних освітніх практиках: когнітивно-феноменологічний ракурс / Т. В. Іващенко // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers / голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”, 2024. – Випуск 49 (4-6). – С. 49-58. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45876
dc.description.abstract Провідним принципом сучасної гуманітарної парадигми у педагогіці визнається особистісно-смислова спрямованість освіти. Відповідно, дослідження фундаментальної ролі тіла та його рухових установок в організації та забезпеченні пізнавальних процесів людини є актуальним напрямом розвитку філософії освіти. До формування життєвого світу людини залучене все тіло як сукупність рухових звичок, що являє собою своєрідну синергетичну систему, в якій когнітивні дані і здібності взаємозумовлені: зрозуміти щось – означає інтегрувати його у свій тілесний простір, зробити частиною свого габітусу. Дієва система “свідомість-тіло”, або досвід втіленої присутності, є тією підставою, що дозволяє забезпечити цілісність людської істоти, закладаючи при цьому фундамент для формування несуперечливого образу світу. uk
dc.description.abstract The leading principle of the modern humanitarian paradigm in pedagogy is the personal and semantic orientation of education. Accordingly, the study of the fundamental role of the body and its motor attitudes in the organisation and provision of human cognitive processes is an important area of development of the philosophy of education. Accordingly, the study of the fundamental role of the body and its motor attitudes in the organisation and provision of human cognitive processes is an important area of development of the philosophy of education. The whole body is involved in the formation of a person's life world as a set of motor habits, which is a kind of synergistic system in which cognitive data and abilities are interdependent: to understand something means to integrate it into one's bodily space, to make it part of one's habitus. An effective mind-body system, or the experience of embodied presence, is the basis for ensuring the integrity of a human being, laying the foundation for the formation of a coherent image of the world. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація” uk
dc.subject невербальні освітні практики uk
dc.subject тілесність uk
dc.subject феноменологія тіла uk
dc.subject втілена присутність uk
dc.subject кінестетична свідомість uk
dc.subject non-verbal educational practices uk
dc.subject corporeality uk
dc.subject phenomenology of the body uk
dc.subject “embodied presence” uk
dc.subject kinesthetic consciousness uk
dc.title Досвід тілесності у невербальних освітніх практиках: когнітивно-феноменологічний ракурс uk
dc.title.alternative Вody experience in nonverbal educational practices: a cognitive-phenomenological perspective uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.01
dc.identifier.doi 10.33930/ed.2019.5007.49(4-6)-5


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics