Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Education to improve the status of women in modern society: the Chinese case

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Zhan Na
dc.date.accessioned 2024-07-31T12:34:19Z
dc.date.available 2024-07-31T12:34:19Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Zhan Na. Education to improve the status of women in modern society: the Chinese case / Zhan Na // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers / голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”, 2024. – Випуск 49 (4-6). – С. 30-37. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45874
dc.description.abstract Women's education has received widespread attention and practice worldwide. In many countries, the education level of women has been improving year by year, and the opportunities for women to receive education continue to increase. However, despite some progress, women's education still faces many problems and challenges. For example, unequal distribution of educational resources, discrimination against women in employment, and the constraints of traditional beliefs on women's education. These issues directly affect the quality and fairness of women's education. Women's education in China originated in the late 19th century and had a significant impact on breaking free from the shackles of outmoded ideas and breaking down unequal gender perspectives. Nowadays, women's education in China continues to develop steadily, and the gender gap has been basically eliminated in the field of elementary education. The gender ratio of compulsory education and high school education is basically the same as that of the birth population, and gender education has basically achieved data equality. However, behind the prosperity of women's education, there are also some risks that cannot be ignored. Therefore, developing women's education remains a long-term and arduous task that requires unremitting efforts from all countries. uk
dc.description.abstract Жіноча освіта практикується в усьому світі та привертає увагу дослідників. У багатьох країнах освітній рівень жінок з кожним роком підвищується, а можливості для отримання освіти збільшуються. Однак, незважаючи на певний прогрес, освіта жінок все ще стикається з багатьма проблемами та викликами. Наприклад, нерівний розподіл освітніх ресурсів, дискримінація жінок у сфері зайнятості та обмеження традиційних переконань щодо освіти жінок. Ці проблеми безпосередньо впливають рівний доступ жінок до якісної освіти. Жіноча освіта в Китаї зародилася наприкінці 19 століття і мала значний вплив на звільнення від пут старих ідей і руйнування нерівних гендерних перспектив. Сьогодні жіноча освіта в Китаї продовжує неухильно розвиватися, а гендерний розрив у сфері базової освіти в основному усунутий. Гендерне співвідношення в обов’язковій освіті та середній школі в основному таке ж, як і в популяції від народження, а гендерний аналіз фіксує значний прогрес і наближення до гендерної рівності. Однак для процвітання жіночої освіти також існують деякі ризики, які не можна ігнорувати. Тому розвиток жіночої освіти залишається довгостроковим проектом і важким завданням, яке потребує постійних зусиль. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація” uk
dc.subject Chinese women's education uk
dc.subject women's schools uk
dc.subject gender equality uk
dc.subject the social status of women uk
dc.subject the influence of education on the status of women uk
dc.subject the development of Chinese women's education uk
dc.subject китайська жіноча освіта uk
dc.subject жіночі школи uk
dc.subject гендерна рівність uk
dc.subject соціальний статус жінок uk
dc.subject вплив освіти на статус жінок uk
dc.subject розвиток китайської uk
dc.title Education to improve the status of women in modern society: the Chinese case uk
dc.title.alternative Освіта для підвищення статусу жінок у суспільстві модерну: китайський кейс uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37:342.54:510( 347.156-055.2)
dc.identifier.doi 10.33930/ed.2019.5007.49(4-6)-3


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics