У дисертації досліджено актуальну проблему формування виконавської майстерності магістрантів музичного мистецтва у процесі співацького навчання. Проблема витоків та природи співу, неповторної специфіки людського голосу як унікального природного інструменту, завдяки якому вокальне мистецтво яскраво вирізняється з поміж інших видів мистецтв, формування майстерності співака як особливого типу митця завжди перебувала й перебуває в центрі дослідницької уваги філософів, музикантів, музикознавців, співаків, педагогів-вокалістів у різні культурно-історичні періоди розвитку людства. У контексті даної роботи основна дослідницька увага зосереджена на формуванні виконавської майстерності магістрантів музичного мистецтва у процесі співацького навчання. У сучасному міжнародному освітньому та науковому просторі поняття магістр – академічний ступінь, який поширений у закладах вищої освіти різних країн світу. Виконавську майстерність магістрантів музичного мистецтва ми розглядаємо як системну динамічну професійно-значущу якість особистості, що формується й постійно вдосконалюється у процесі співацького навчання та включає комплекс набутих умінь, навичок, компетентностей, які визначають високий ступінь володіння вокальною технікою та виявляють здатність співака вміло керувати виконавським процесом для досягнення максимально якісного художнього результату. Оскільки вокальне виконавство є тією формою музичної діяльності, якість якої безпосередньо пов’язана з рівнем виконавської майстерності співака, тому й формування даного феномена необхідно розглядати як системний багатофункціональний комплексний процес, у змісті якого поєднуються художньо-естетичні, виконавсько-технологічні, психолого-педагогічні та вокально-методичні завдання вокальної підготовки.
The dissertation examines the actual problem of formation of performing master's students of musical art in the process of singing training. The problem of the origins and nature of singing, the unique specificity of the human voice as a unique natural instrument, thanks to which vocal art is clearly distinguished from other types of art, the formation of the singer’s skill as a special type of artist has always been and is in the center of research attention of philosophers, musicians, musicologists, singers, pedagogues-vocalists in different cultural and historical periods of human development. In the context of this work, the main research focus is on the formation of performance skills of master's students of musical art in the process of singing training. In the modern international educational and scientific space, the concept of a master's degree is an academic degree that is common in higher education institutions of various countries around the world. We consider the performing skill of master's students of musical art as a systemic dynamic professionally significant personality quality that is formed and constantly improved in the process of singing training and includes a complex of acquired abilities, skills, competencies that determine a high degree of mastery of vocal technique and reveal the singer's ability to skillfully manage the performance process to achieve the highest quality artistic result. Since vocal performance is that form of musical activity, the quality of which is directly related to the level of the singer's performance skill, therefore the formation of this phenomenon must be considered as a systemic multifunctional complex process, the content of which combines artistic-aesthetic, performance-technological, psychological-pedagogical and vocal and methodological tasks of vocal training.