У дисертації висвітлено результати дослідження актуальної проблеми формування готовності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до вокально-сценічної діяльності з урахуванням досягнень сучасної науки. Проаналізовано різні методологічні підходи (особистісний, гуманістичний, аксіологічний, синергетичний, середовищний, компетентнісний та діяльнісний) до вивчення сутності поняття «готовність». Саме це надало змогу розглянути досліджуваний феномен з позицій не тільки психології, а й педагогіки, таким чином вибудувавши концепцію віднайдення ефективних форм і методів його формування. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що вперше: представлено новий концептуальний підхід до розв’язання проблеми формування готовності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до вокально-сценічної діяльності якісною підготовкою концертної програми, досконалою виконавсько-технічною оснащеністю і розвиненою здатністю до самовладання при дії стресорів в умовах прилюдних виступів; уточнено зміст і структуру готовності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до вокально-сценічної діяльності; розроблено поетапну методику цілеспрямованого формування готовності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до вокально-сценічної діяльності та педагогічний інструментарій її втілення у навчальний процес майбутніх фахівців. Удосконалено методи мобілізації психофізіологічних ресурсів студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів, спрямованих на застосовування як довільної, так змішаної форм запам’ятовування нотного й літературного тексту вокальних творів. Подальшого розвитку дістали методи і прийоми педагогічного управління процесом підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до вокально-сценічної діяльності.
The dissertation highlights the results of research into the actual problem of formation the readiness of students of arts faculties of pedagogical universities for vocally-stage activity, taking into account the achievements of modern science. Various methodological approaches (personal, humanistic, axiological, synergistic, environmental, competence, and activity) to studying the essence of the concept "readiness" were analyzed. This made it possible to consider the investigated phenomenon from the standpoint of not only psychology, but also pedagogy, thus building the concept of finding effective forms and methods of its formation. The scientific novelty of the research results is that for the first time: the author presents a new conceptual approach to solving the problem of forming the readiness of students of art faculties of pedagogical universities for vocally-stage activity through high-quality preparation of a concert program, perfect performance and technical equipment and a developed ability to self-control under the influence of stressors in the conditions of public performances; the content and structure of readiness of students of arts faculties of pedagogical universities for vocally-stage activity are clarified; a step-by-step methodology of purposeful formation of the students' readiness for vocally-stage activity and a pedagogical toolkit for its implementation into the educational process of future vocalists are developed. The methodology of mobilizing the psychophysiological resources of students of arts faculties of pedagogical universities, aimed at applying both arbitrary and mixed forms of memorizing musical and literary text of vocal pieces, is improved by author of this dissertation. The methods and techniques of pedagogical management of the process of training students of art faculties of pedagogical universities for vocally-stage activity are received further development.