У дисертації досліджено актуальну проблему формування музично-ритмічних умінь майбутніх учителів музики і хореографії в процесі фахової підготовки, при цьому враховано, що інтегративні мистецькі знання студентів факультетів мистецтв можна трактувати як цілісну сукупність відомостей з різних видів мистецтва, що виникає в результаті спеціально-організованої художньо-пізнавальної діяльності, спрямованої на відчуття, осягнення та узагальнення художнього змісту та внутрішніх поліструктурних взаємозв’язків мистецьких явищ на основі співставлення, структурування, систематизації та узагальнення їх сутнісних характеристик. Музично-ритмічні уміння виступають складовою музично-теоретичного навчання і найбільш ефективно відображаються в рухах. Осягнення емоційно-образного змісту музики можливо лише в активній музично-творчій діяльності, де важливе місце займають музично-ритмічні уміння, пластичне інтонування, яке допомагає осмислено, свідомо сприймати та виконувати музичні твори. Основними принциповими положення формування музично-ритмічних умінь майбутніх учителів музики та хореографії нами визначено: принцип культуровідповідності, принцип реалізації художньо-інтегративних процесів у мистецькому навчанні; принцип професійної спрямованості на музично-ритмічний розвиток. Педагогічними умовами формування музично-ритмічних умінь майбутніх учителів музики і хореографії в процесі інтегрованого навчання нами визначено: активізація навчальної діяльності учнів за рахунок створення позитивної атмосфери на уроці; забезпечення інтеграції мистецьких знань за умови самовизначення у виконавській діяльності; актуалізація тьюторської підтримки, що викликає емоційне ставлення студента до навчання, інтерес до предмету.
The dissertation examines the actual problem of forming the musical and rhythmic skills of future teachers of music and choreography in the process of professional training, while taking into account that the integrative artistic knowledge of students of the faculties of arts can be interpreted as a complete set of information from various types of art, which arises as a result of a specially organized artistic -cognitive activity aimed at sensing, understanding and generalizing the artistic content and internal polystructural interrelationships of artistic phenomena on the basis of comparison, structuring, systematization and generalization of their essential characteristics.
Musical-rhythmic skills are a component of musical-theoretical training and are most effectively reflected in movements. Comprehension of the emotional and figurative content of music is possible only in active musical and creative activity, where musical and rhythmic skills, plastic intonation, which helps to meaningfully, consciously perceive and perform musical works, play an important role. We have determined the main principles of the formation of musical and rhythmic skills of future teachers of music and choreography: the principle of cultural relevance, the principle of the implementation of artistic and integrative processes in art education; the principle of professional focus on musical and rhythmic development. Pedagogical conditions for the formation of musical and rhythmic skills of future teachers of music and choreography in the process of integrated learning are determined by us: activation of the educational activity of students due to the creation of a positive atmosphere in the lesson; ensuring the integration of artistic knowledge under the condition of self-determination in performing activities; actualization of tutoring support, which causes a student's emotional attitude to learning, interest in the subject.