Дисертаційне дослідження присвячено проблемі підвищення ефективності фізичного виховання старшокласників в сучасних умовах, зокрема, теоретично обґрунтовано розроблено та експериментально перевірено методику навчання психоемоційної стійкості учнів старшої школи засобами єдиноборств в процесі фізичного виховання. Сучасне розуміння теорії психоемоційної стійкості має міждисциплінарний характер, що полягає у взаємозв’язку психоемоційної стійкості з руховою активністю та можливістю її формування у процесі занять фізичними вправами. З-поміж різних видів спорту та рухової активності високим потенціалом для розвитку рухових якостей, виховання вольових характеристик особистості володіють фізичні вправи ситуативного характеру, зокрема різні види єдиноборств. Заняття єдиноборствами передбачають подолання втоми, болю, стримання емоцій, збереження працездатності та варіативності дій під час виконання рухових навантажень в умовах психоемоційного напруження через необхідність передбачення задумів суперника та швидкої перебудови рухів у нападі та захисті. Це обгрунтовує важливість впровадження єдиноборств в освітній процес фізичного виховання школярів з метою подолання стресу та формування стійкості до його впливу вимагає наукового пошуку та актуалізує тему дослідження.
The dissertation study is devoted to the problem of increasing the effectiveness of physical education of high school students in modern conditions, in particular, the method of teaching psycho-emotional stability of high school students by means of martial arts in the process of physical education has been theoretically substantiated and experimentally verified. The modern understanding of the theory of psycho-emotional stability has an interdisciplinary nature, which consists in the relationship of psycho-emotional stability with motor activity and the possibility of its formation in the process of physical exercises.
Among the various types of sports and motor activity, physical exercises of a situational nature, in particular, various types of martial arts, have a high potential for the development of motor qualities and the education of volitional characteristics of the individual. Martial arts classes involve overcoming fatigue, pain, restraining emotions, maintaining efficiency and variability of actions during the performance of motor loads in conditions of psycho-emotional stress due to the need to predict the opponent's plans and quickly rearrange movements in attack and defense. This substantiates the importance of introducing martial arts into the educational process of physical education of schoolchildren in order to overcome stress and form resistance to its influence, requires scientific research and actualizes the topic of research.