ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Копил-Філатова, Тетяна Василівна | |
dc.date.accessioned | 2024-07-15T12:56:09Z | |
dc.date.available | 2024-07-15T12:56:09Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Копил-Філатова Тетяна Василівна. Професійна підготовка майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти : дис. ... докт. філос. : 01 Освіта, спеціальність 011 – Освітні, педагогічні науки / Копил-Філатова Тетяна Василівна ; наук. керівник Матвієнко Олена Валеріївна ; Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2024. – 214 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45786 | |
dc.description.abstract | У дисертації обґрунтовано необхідність, розроблено і апробовано імітаційну модель професійної підготовки/навчання становлення і зростання майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти, яку реалізовано у компонентах: теоретико-методологічному, ціле-мотиваційному, змістовому, дієво-практичному, рефлексивно-діагностичному, контрольно-оцінному, морально-аксіологічному, методичному, філософсько-світоглядному та етико-педагогічному. Здійснено обґрунтування змісту вимог критеріального апарату до готовності майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти за критеріями (стимулювально-спонукальний, інформаційно-когнітивний, операційно-діяльнісний, особистісно-ціннісний та результативно-рефлексивний) на рівнях оцінювання готовності (експертному, репродуктивному, адаптивному, локально-моделюючому, системно-моделюючому та інноваційно-творчий). Сформульовано та представлено вимоги до професійної підготовки/навчання до готовності майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти. Удосконалено методичні та етико-педагогічні аспекти/навчання професійної підготовки майбутніх державних службовців; методичні засади експертного оцінювання професійної підготовки майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти. Запропоновано педагогічні умови інноватики професійної підготовки/навчання (креаційність освітньо-науково-пізнавальної діяльності для галузі 28 Публічне управління та адміністрування, спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування; академічна етика та доброчесність формування у державних службовців спроможності інноваційної та творчої здатності системного аналізу якості, прогностики та моделювання станів та розвитку траєкторій успіху професійного становлення та кар’єрного зростання, а також планування інновацій у пролонгованій самозайнятості (на громадських засадах популяризації Європейського кодексу академічної доброчесності та Кодексу честі державного службовця); організації освітнього процесу на професіоналізації держуправління та розбудови громадянського суспільства. Подальшого розвитку набули аспекти проєктування імітаційної моделі та її експертного оцінювання професійної підготовки/навчання майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти. | uk |
dc.description.abstract | The dissertation substantiates, develops and tests a simulation model of professional training of future civil servants for ensuring academic ethics and integrity of management of educational institutions, which is implemented in the following components: theoretical and methodological, goal-motivational, substantive, effective and practical, reflective and diagnostic, monitoring and evaluation and moral and axiological. The content of the requirements of the criterion apparatus for the readiness of civil servants to ensure academic ethics and integrity of management of educational institutions is substantiated by the criteria (stimulative and motivational, informational and cognitive, operational and active, personal and valuable, and effective and reflective) and at the levels of readiness assessment (reproductive, adaptive, local modeling, system modeling, and innovative and creative). The requirements for professional training/education for the readiness of civil servants to ensure academic ethics and integrity in the management of educational institutions are formulated and presented. The dissertation improves methodological, ethical and pedagogical aspects of professional training of future civil servants; methodological principles of expert evaluation of professional training of future civil servants for ensuring academic ethics and integrity of management of educational institutions; provides pedagogical conditions of innovation of professional training (creativity of educational and scientific cognitive activity for the field 28 «Public Administration», specialty 281 «Public Administration»; academic ethics and integrity formation of civil servants' capacity for innovation in systemic quality analysis, forecasting and modeling of states and development of success trajectories of professional formation and career growth, as well as planning of innovations in prolonged self-employment (on a voluntary basis of popularization of the The dissertation substantiates, develops and tests a simulation model of professional training of future civil servants for ensuring academic ethics and integrity of management of educational institutions, which is implemented in the following components: theoretical and methodological, goal-motivational, substantive, effective and practical, reflective and diagnostic, monitoring and evaluation and moral and axiological. The content of the requirements of the criterion apparatus for the readiness of civil servants to ensure academic ethics and integrity of management of educational institutions is substantiated by the criteria (stimulative and motivational, informational and cognitive, operational and active, personal and valuable, and effective and reflective) and at the levels of readiness assessment (reproductive, adaptive, local modeling, system modeling, and innovative and creative). The requirements for professional training/education for the readiness of civil servants to ensure academic ethics and integrity in the management of educational institutions are formulated and presented. The dissertation improves methodological, ethical and pedagogical aspects of professional training of future civil servants; methodological principles of expert evaluation of professional training of future civil servants for ensuring academic ethics and integrity of management of educational institutions; provides pedagogical conditions of innovation of professional training (creativity of educational and scientific cognitive activity for the field 28 «Public Administration», specialty 281 «Public Administration»; academic ethics and integrity formation of civil servants' capacity for innovation in systemic quality analysis, forecasting and modeling of states and development of success trajectories of professional formation and career growth, as well as planning of innovations in prolonged self-employment (on a voluntary basis of popularization of the European Code of Conduct for Research Integrity and the Civil Service code); organization of the educational process for professionalization of public administration and development of civil society. Aspects of designing a model of expert evaluation of the professional training of future civil servants for ensuring academic ethics and integrity of the management of educational institutions have been further developed. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | імітаційна модель | uk |
dc.subject | експертна оцінка | uk |
dc.subject | професійна підготовка/навчання | uk |
dc.subject | державні службовці | uk |
dc.subject | академічна етика та доброчесність | uk |
dc.subject | управління закладами освіти | uk |
dc.subject | professional training/education | uk |
dc.subject | civil servants | uk |
dc.subject | academic ethics and integrity | uk |
dc.subject | management of educational institutions | uk |
dc.title | Професійна підготовка майбутніх державних службовців для забезпечення академічної етики та доброчесності управління закладами освіти | uk |
dc.title.alternative | Professional training of future civil servants for ensuring academic ethics and integrity of management of educational institutions | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 378.091.3:35.08:[174.7-028.42:37 |