Об’єктом дослідження виступають екзистенціальні і соціальні виміри буття сучасної людини. Предметом – феномени страху і віри та їх специфіка в бутті сучасної людини і суспільства в умовах війни й миру. Феномени страху і віри розглядаються як полюси напруги, що примушують людський дух творити. В цьому акті творіння відбувається розгортання духу, що призводить до духовного збагачення індивіда з поступовою його еволюцією до рівня особистості.
В контексті метаантропологічної методології особистість у своїх вищих появах, які відповідають метаграничному буттю, осмислюється як цілісна людина, яка досягла гармонійного поєднання своєї душевності та духовності. Душевність ми розуміємо як людську здатність до емпатії й рефлексії щодо цього стану; духовність трактується передусім як воля до пізнання і творчості. Досягнення стану вказаної цілісності відбувається в ході становлення особистості, і на нашу думку, це є метою розвитку людини та становить сенс її життя у суспільстві. Соціальне буття сучасної людини розглядається в контексті нового гібридного світоустрою, в якому гібридна війна постає одним з граничних його станів, який з необхідністю пов’язаний з проблемою тероризму. Тому важливим теоретичним напрямом даної роботи стає осмислення феноменів страху та віри як інваріантів людського буття у соціумі, а також їхнє осягнення в сучасному контексті гібридної війни та тероризму. Показано, що цінності і продукована на їх основі квазікультура «гібридного світу», неминуче зіткнуться з попередніми цінностями і культурою, що призведе до нового витка зростання страху в різних його модусах, зневірі на початку зіткнень та збільшенню деструктивної впевненості разом з наростанням паніки і жаху наприкінці. Для подолання даних тенденцій важливим є становлення особистостей з гуманістичним філософським світоглядом, які зможуть актуалізувати даний світогляд, пройшовши шлях від жаху і відчаю до зрілої філософської віри і справжньої свободи, що прийдуть на заміну свавіллю. Це є важливою умовою досягнення цілісного стану особистості, суспільства і світу в цілому, та подолання тенденцій гібридності у соціальному бутті людини.
The Object of the research is the existential and social dimensions of the existence of contemporary individuals. The Subject of the research is the phenomena of fear and faith, and their specifics in the being of modern individuals and society. Fear and faith phenomena are considered to be the tension poles that force the human spirit to create. During this act of creation spirit, unfolding takes place leading to individual’s spiritual enrichment with gradual evolution until the state of personality. In the context of the meta-anthropological methodology, a person in his higher manifestations, which correspond to a meta-boundary being, is understood as a whole person who has achieved a harmonious combination of his soulfulness and spirituality. We understand soulfulness as the human ability to empathize and reflect on this state; spirituality is interpreted primarily as the will to knowledge and creativity. Achieving the state of the indicated integrity occurs during the formation of a personality, and in our opinion, this is the goal of human development and constitutes the meaning of his life in society. Social life of modern man is considered under the context of new hybrid world order, in which the hybrid war is one of the boundary states. Another modern manifestation of current interest is the problem of terrorism. Solving of these problems is the practical realization of philosophical anthropology’s answer to the two current challenges of most interest. The aim of the work becomes the comprehension of fear and faith phenomena as invariants of human’s being, also in the context of nowadays’ hybrid war and terrorism. It is shown that the values and the culture of the "hybrid world" produced on their basis will inevitably collide with the previous values and culture, which will lead to a new round of fear growth in its various modes, despair at the beginning of the clashes and an increase in destructive confidence along with an increase in panic and horror at the end. To overcome these trends, it is important to develop individuals with a humanistic philosophical worldview who will be able to actualize this worldview, passing the path from horror and despair to mature philosophical faith and true freedom, which will replace arbitrariness. This is an important condition for achieving a holistic state of the individual, society and the world as a whole, and overcoming hybridity tendencies in the social being of a person.