У дисертації досліджено актуальну проблему формування здатності до самоконтролю майбутніх учителів музики і хореографії у процесі виконавської діяльності. Самоконтроль розглядається як здатність людини до усвідомленої регуляції власної поведінки і діяльності з метою забезпечення відповідності їх результатів поставленим цілям, пред’явленим вимогам, нормам, правилам. Мета самоконтролю полягає в запобіганні помилкових дій чи операцій та їх виправленні. Важливу роль у процесах самоконтролю особистості відіграє її самооцінка. Основними принциповими положеннями дисертації є принцип урізноманітнення засобів та форм творчо-музичної діяльності студентів факультетів мистецтв, принцип рефлексивності, принцип спонукання майбутніх учителів музики та хореографії до творчого самовираження у виконавській діяльності. У процесі діагностувальної роботи з формування здатності до самоконтролю майбутніх учителів музики і хореографії у виконавській діяльності визначено рівні сформованості означеного феномена, а саме: високий, достатній, середній та низький, яким надано якісні та кількісні характеристики. Отримані результати констатувального експерименту дозволили розробити і впровадити поетапну методику формування здатності до самоконтролю майбутніх учителів і хореографії у процесі виконавської діяльності, а саме: проблемно-пошуковий, операційно-конструктивний та продуктивно-креативний етапи.
The dissertation examines the actual problem of forming the ability to self-control future teachers of music and choreography in the process of performance. Self-control is considered as a person's ability to consciously regulate their own behavior and activities in order to ensure compliance of their results with the set goals, requirements, norms, and rules. The purpose of self-monitoring is to prevent and correct erroneous actions or operations. An important role in the processes of self-control of an individual is played by his self-esteem. The main principles of the dissertation are the principle of diversification of means and forms of creative and musical activity of students of the faculties of arts, the principle of reflexivity, the principle of encouragement to creative self-expression in performing activities. In the process of diagnostic work on the formation of the ability to self-control future music and choreography teachers in the process of performing activities, the levels of formation of the specified phenomenon were determined, namely: high, sufficient, medium and low, which were given qualitative and quantitative characteristics. The obtained results of the ascertainment experiment made it possible to develop and implement a step-by-step method of self-control of future teachers of music and choreography in the process of performing activities, which consists of three mutually determined stages, namely: problem-searching, operational-constructive, productive-creative.