Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Внутрішньоособистісний конфлікт у структурі професійного самовизначення здобувачів закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мороз, Л. І.
dc.date.accessioned 2024-06-25T08:50:52Z
dc.date.available 2024-06-25T08:50:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Мороз, Л. І. Внутрішньоособистісний конфлікт у структурі професійного самовизначення здобувачів закладів вищої освіти / Л. І. Мороз // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 6 (1-2024). – С. 129-136. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45579
dc.description.abstract Оскільки професійне майбутнє людини у  сучасному суспільстві можна охарактеризувати певною невизначеністю та динамічними змінами, через це індивідуальним траєкторіям кар’єрного зростання притаманні велика варіативність і  багатовимірність. Наслідком цього є те, що, сучасна людина під час вибору шляху професійного самовизначення зазнає внутрішньоособистісного конфлікту. Внутрішньоособистісний конфлікт розглядають як негативне переживання із вираженим характером, яке є наслідком пролонгованої боротьби певних елементів внутрішнього світу особистості, яке відзеркалює суперечливі зв’язки особистості із соціальним середовищем, і загальмовує прийняття актуальних рішень. Цей конфлікт має два види: функціональний або дисфункціональний залежно від того, як і яке рішення прийме людина і чи прийме його взагалі. Авторкою зроблено спробу визначити, у яких груп здобувачів частіше спостерігався внутрішньоособистісний конфлікт, наскільки впливає внутрішньоособистісний конфлікт на вибір професії, і як вони впоралися з ним. Дослідження підтвердило гіпотезу: із внутрішньоособистісним конфліктом стикався кожен, ті, хто подолали у собі це, нині почуваються комфортно та їм легше із професійною самоідентифікацією. Це підтверджується тим, що у здобувачів, які мають низький рівень тривоги та високий рівень самооцінки, а також відсутні мотиви уникнення, сформована професійна ідентичність. Респонденти, які мають високий рівень тривоги і високий рівень мотиву уникнення, демонструють кризу вибору. У подібний стан потрапляє людина, яка перебуває у пошуку альтернативних варіантів свого подальшого розвитку у професійному плані та докладає активних зусиль, щоб залишити його, ухваливши осмислене рішення про власне майбутнє. uk
dc.description.abstract Since the professional future of a person in modern society can be characterised by certain uncertainty and dynamic changes, individual career trajectories are characterised by great variability and multidimensionality. The consequence is that a modern person experiences an intrapersonal conflict when choosing a path of professional self-determination. Intrapersonal conflict is considered as a negative experience with a pronounced character, which is the result of a prolonged struggle of certain elements of the inner world of the individual, which reflects the contradictory connections of the individual with the social environment, and slows down the adoption of relevant decisions. This conflict is of two types: functional or dysfunctional, depending on how and what decision a person makes, and whether he or she makes it at all. The author made an attempt to determine which groups of applicants were more likely to experience intrapersonal conflict, to what extent intrapersonal conflict affects the choice of profession, and how they coped with it. The study confirmed the hypothesis: everyone has experienced intrapersonal conflict, and those who have overcome it now feel comfortable and have an easier time with professional self-identification. This is confirmed by the fact that applicants with low levels of anxiety and high levels of self-esteem, as well as no avoidance motives, have a formed professional identity. Respondents with a high level of anxiety and a high level of avoidance motives demonstrate a crisis of choice. A person who is in search of alternative options for his or her further professional development and makes active efforts to leave the profession by making a meaningful decision about his or her own future finds himself or herself in this state. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject професійне майбутнє uk
dc.subject внутрішньоособистісний конфлікт uk
dc.subject професійне самовизначення uk
dc.subject здобувач uk
dc.subject вибір професії uk
dc.subject professional future uk
dc.subject intrapersonal conflict uk
dc.subject professional self-determination uk
dc.subject applicant uk
dc.subject choice of profession uk
dc.title Внутрішньоособистісний конфлікт у структурі професійного самовизначення здобувачів закладів вищої освіти uk
dc.title.alternative Intrapersonal conflict in the structure of professional self-determination of higher education students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.9.07
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.6(1).2024.12


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу