Стаття присвячена обґрунтуванню організаційних особливостей формування професійно компетентного бакалавра в закладах вищої освіти Австралії. Увага привернена до системи вищої освіти саме цієї країни, оскільки Австралія є країною-лідером з надання якісних сучасних освітніх послуг. Виявлено, що змістовні освітні програми та курси, гнучкий навчальний графік, сприятливі умови навчання, можливість майбутнього працевлаштування, диплом міжнародного зразка надають «зеленому континенту» право займати верхні щаблі рейтингів університетів світового рівня. Шляхом аналізу нормативних документів (Австралійської рамки кваліфікацій, Політики навчання та викладання в Сіднейському університеті); наукових робіт, присвячених уточненню умов отримання зазначеного освітнього ступеня, обґрунтовано висновки щодо особливостей отримання ступеня бакалавра в університетах Австралії. З позиції використання компетентнісного підходу проаналізовані компетентності, яких набуває студент бакалаврату. Розглянуто на прикладі Сіднейського університету умови зарахування здобувачів бакалаврського ступеня до університету та умови їхнього навчання з оволодіння ключовими компетентностями; визначено перспективи подальшого працевлаштування бакалаврів та продовження навчання в університеті. Наголошено на ролі освітнього середовища для отримання бакалаврами кращих академічних результатів. Досліджено, що організаційні особливості підготовки бакалавра у закладах вищої освіти Австралії зумовлюють складний, довготривалий, але цікавий та змістовний процес підготовки компетентного фахівця, який після отримання ступеня є готовим інтегруватися у професійний світ, не зазнаючи великих емоційних втрат, здатним приймати виклики сьогодення. Узагальнено, що австралійська освіта – це професійні знання, інтелектуальна незалежність, гнучкість мислення, сформовані лідерські якості, діяльність на результат, що, своєю чергою, створює фундамент австралійської освіти загалом.
The article is devoted to the substantiation of the organizational features of the formation of a professionally competent bachelor in Australian higher education institutions. Attention is drawn to the higher education system of this country, because Australia is a leading country in providing high-quality modern educational services. It was found that meaningful educational programs and courses, a flexible study schedule, favorable study conditions, the possibility of future employment, an international diploma give the “green continent” the right to occupy the upper echelons of world-class university rankings. By analyzing regulatory documents (Australian Qualifications Framework, Learning and Teaching Policy at the University of Sydney); scientific works devoted to clarifying the conditions for obtaining the specified educational degree, substantiated the conclusions regarding the peculiarities of obtaining a bachelor’s degree in universities in Australia. Competences acquired by a bachelor’s student are analyzed from the standpoint of using the competence-based approach. Based on the example of the University of Sydney, the conditions for enrolling bachelor’s degree holders in the university and the conditions for their training in mastering key competences are considered; prospects for further employment of bachelors and continuing studies at the university are determined. The role of the educational environment for bachelors to obtain better academic results is emphasized. It has been investigated that the organizational features of bachelor’s training in Australian higher education institutions lead to a complex, long-term, but interesting and meaningful process of training a competent specialist who, after obtaining a degree, is ready to integrate into the professional world without experiencing great emotional losses, able to accept the challenges of today. It is summarized that Australian education is professional knowledge, intellectual independence, flexibility of thinking, formed leadership qualities, activity for results, which, in turn, creates the foundation of Australian education in general.