У статті на основі аналізу вітчизняного та зарубіжного дослідження, розкрито сутність поняття критичного мислення як складного поліфункціонального сприйняття соціального і природнього довкілля, його обробки та перетворення результатів під впливом пізнавальних інтересів, намірів чи суб'єктивних установок самої особистості, змістом, якого виступають різні чуттєві враження, що утворюють цілісний образ формування складніших форм розумової діяльності.
Схарактеризовано основні закономірності формування основ критичного мислення у дітей старшого дошкільного віку, які характеризуються певними виявами: незалежність мислення, відносна самостійність думок та їх висловлення; вміння відстоювати власну думку; виявлення власних помилок та адекватне ставлення до них; пошукова спрямованість мислення, прагнення до знаходження кращих варіантів вирішення завдань; вміння взаємодіяти з однолітками для знаходження спільного рішення.
The article, based on the analysis of domestic and foreign research, reveals the essence of the concept of critical thinking as a complex multifunctional perception of social and natural environment, its processing, and transformation of results under the influence of cognitive interests, intentions, or subjective attitudes of the individual. The content of critical thinking involves various sensory impressions that form a holistic image of the development of more complex forms of cognitive activity.
The main regularities of forming the foundations of critical thinking in older preschool children are characterized by certain manifestations: independence of thinking, relative independence of thoughts and their expression; ability to defend one's own opinion; recognition of one's own mistakes and adequate attitude towards them; search-oriented thinking, a tendency to find better solutions to tasks; ability to interact with peers to find a common solution.