ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Кузьменко, Ірина Анатоліївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2024-06-03T12:06:20Z | |
dc.date.available | 2024-06-03T12:06:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Кузьменко, І. А. Формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку: результати констатувального етапу дослідження за когнітивно-аналітичним критерієм / І. А. Кузьменко // Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження) : збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичній конференції з нагоди відзначення 190 річниці Українського державного університету імені Михайла Драгоманова 20 березня 2024 року, м. Київ, Україна / за заг. ред. Т. О. Олефіренка, Г. Г. Цвєткової, Л. В. Барановської. − Київ : УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. − С. 250-255. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45342 | |
dc.description.abstract | Розкрито когнітивно-аналітичний критерій сформованості основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку, що відображає здатність до аналізу, синтезу, порівняння, класифікації, абстрагування, узагальнення; знання загальноприйнятих способів вирішення завдань; аргументованість, кмітливість, знаходження нових варіантів для вирішення проблем. Визначено рівні когнітивно-аналітичного критерію: високий, середній, низький. За результатами констатувального етапу експерименту з’ясовано, що серед дітей старшого дошкільного віку в контрольній та експериментальній групах спостерігається представленість низького рівня сформованості когнітивно-аналітичного критерію сформованості основ критичного мислення: спостерігалася повільне виконання завдання, втомлюваність, потреба у допомозі дорослого; діти демонструють не продуктивні, хаотичні дії; не зовсім точно роблять узагальнення. | uk |
dc.description.abstract | The cognitive-analytical criterion of the formation of the foundations of critical thinking of older preschool children, which reflects the ability to analyze, synthesize, compare, classify, abstract, generalize, is revealed; knowledge of generally accepted methods of solving tasks; reasoning, cleverness, finding new options for solving problems. The levels of the cognitive-analytical criterion are determined: high, medium, low. According to the results of the ascertainment stage of the experiment, it was found that among older preschool children in the control and experimental groups, a low level of formation of the cognitive-analytic criterion of the formation of the foundations of critical thinking was observed: slow task performance, fatigue, the need for adult help were observed; children demonstrate unproductive, chaotic actions; generalizations are not quite accurate. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | когнітивно-аналітичний критерій | uk |
dc.subject | формування основ критичного мислення | uk |
dc.subject | діти старшого дошкільного віку | uk |
dc.subject | мислення | uk |
dc.subject | cognitive-analytical criterion | uk |
dc.subject | formation of the basics of critical thinking | uk |
dc.subject | children of older preschool age | uk |
dc.subject | thinking | uk |
dc.title | Формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку: результати констатувального етапу дослідження за когнітивно-аналітичним критерієм | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 373.2.015.31:004(043.3) |