ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сошніков, Андрій Олександрович | |
dc.contributor.author | Тортіка, Марія Валеріївна | |
dc.date.accessioned | 2024-06-03T11:31:57Z | |
dc.date.available | 2024-06-03T11:31:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Сошніков, А. О. Репліки Перещепинського скарбу в експозиції Національного історичного музею Болгарії як приклад відтворення та моделювання старовинних артефактів в експозиційній діяльності музеїв / А. О. Сошніков, М. В. Тортіка // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1 (9). – С. 392-399. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45331 | |
dc.description.abstract | Мета статті – вивчити принципи введення реплік Перещепинського скарбу в експозицію ранньосередньовічної колекції Національного історичного музею Болгарії. Реквізит, бутафорія та репліки популярні у світі сучасного мистецтва. Якщо раніше їх використовували лише в театрі, кіно та рекламі, то сьогодні їх дедалі частіше замовляють музеї для своїх експозицій. Моделі та копії дають змогу експозиціонеру створювати візуальні образи оригіналів, які з певних причин не можуть бути задіяні як експонати. Точні копії з характеристиками реального об’єкта можуть бути зроблені як з реального предмета, так і з його зображення. Як до успішного прикладу звернемося до болгарського музейного досвіду застосування реплік в експозиційній діяльності. Зазначається, що Перещепинський скарб став основним археологічним доказом існування болгарської державності протягом 1300 років. Ці предмети працюють на ідею національної тяглості та величі болгарської державності. Автори статті вважають, що точне відтворення артефактів Перещепинського скарбу покликане емоційно вплинути на відвідувачів, адже таємнича історія знахідки скарбу, загадка його походження, багатство і розмаїтість перещепинського золота – усе це тримає відвідувачів у постійній зацікавленості розповіддю екскурсовода. Така організація експозиційного простору стала каталізатором подальшого комунікаційного зростання болгарської музейної мережі. В експозиціях почали широко використовувати копії, реконструкції, новоділи, муляжі та інші науково-допоміжні засоби. Розміри найбільшого історичного музею в Болгарії приваблюють дедалі більше відвідувачів, і, відповідно, пропонуються екскурсії різнопланового характеру. Так, НІМ реалізує свій музейний потенціал на максимально високому рівні, використовуючи історичні репліки як експозиційний матеріал. | uk |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to study the principles of introducing replicas of the Pereshchepinsky treasure into the exhibition of the early medieval collection of the National Historical Museum of Bulgaria. Props, props and replicas are popular in the world of contemporary art. Previously, they were used only in theater, cinema and advertising, but today they are increasingly ordered by museums for their exhibitions. Models and copies allow the exhibitor to create visual images of the originals, which for certain reasons cannot be used as exhibits. It is noted that the Pereshchepinsky treasure became the main archaeological evidence of the existence of Bulgarian statehood for 1300 years. These items work on the idea of national gravity and the greatness of the Bulgarian statehood. The authors of the article believe that the accurate reproduction of the artifacts of the Pereshchepinsky treasure is intended to have an emotional impact on those visitors, because the mysterious history of the discovery of the treasure, the mystery of its origin, the wealth and variety of Pereshchepinsky gold – all this keeps visitors in constant interest in the guide’s story. Such an organization of the exhibition space was a catalyst for the further communication growth of the Bulgarian museum network. Copies, reconstructions, remakes, dummies and other scientific aids began to be widely used in exhibitions. The size of the largest historical museum in Bulgaria attracts more and more visitors and, accordingly, excursions of a varied nature are offered. Thus, IM realizes its museum potential at the highest possible level, using historical replicas as exhibition material. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | музей | uk |
dc.subject | музейна комунікація | uk |
dc.subject | експозиційна діяльність музею | uk |
dc.subject | репліки | uk |
dc.subject | артефакти | uk |
dc.subject | археологічні пам’ятки | uk |
dc.subject | туризм | uk |
dc.subject | Перещепинський скарб | uk |
dc.subject | євразійські кочівники | uk |
dc.subject | Велика Болгарія | uk |
dc.subject | хан Кубрат | uk |
dc.subject | Національний історичний музей Болгарії | uk |
dc.subject | museum | uk |
dc.subject | museum communication | uk |
dc.subject | exhibition activities of the museum | uk |
dc.subject | replicas | uk |
dc.subject | artifacts | uk |
dc.subject | archaeological sites | uk |
dc.subject | tourism | uk |
dc.subject | Pereshchepinsky treasure | uk |
dc.subject | Eurasian nomads | uk |
dc.subject | Greater Bulgaria | uk |
dc.subject | Kubrat Khan | uk |
dc.subject | National Historical Museum of Bulgaria | uk |
dc.title | Репліки Перещепинського скарбу в експозиції Національного історичного музею Болгарії як приклад відтворення та моделювання старовинних артефактів в експозиційній діяльності музеїв | uk |
dc.title.alternative | Replicas of the Pereshchepinsky treasure in the exposition of the National Historical Museum of Bulgaria as an example of formation and simulation of ancient artifacts in the exposition activities of museums | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 069.01 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.50 |