Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів культурологічної освіти в процесі навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Казначеєва, Людмила Миколаївна
dc.contributor.author Тюска, Валентина Борисівна
dc.date.accessioned 2024-06-03T10:53:15Z
dc.date.available 2024-06-03T10:53:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Казначеєва, Л. М. Шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів культурологічної освіти в процесі навчання / Л. М. Казначеєва, В. Б. Тюска // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1 (9). – С. 326-331. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45323
dc.description.abstract У роботі досліджено шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів культурологічної освіти у процесі навчання. В умовах сучасних трансформацій сфери освіти, науки та культури актуалізується адаптація системи вітчизняної вищої освіти до європейських стандартів. Визначено, що ефективним для сьогоднішнього студентства – представників сучасного покоління, що вільно володіють гаджетами, є активне використання мультимедійних, інформаційно-комунікативних технологій з урахуванням небезпеки та ризиків, що містить інтернет-простір. Водночас зауважено на необхідності формування комунікативної компетентності в безпосередньому спілкуванні у форматі офлайн. Для цього доцільним є використання дискусій, діалогічних форм, дебатів, мозкових штурмів, які активізують аналітичне мислення, вчать висловлювати свої думки, заохочують майбутніх культурологів ставити питання та шукати на них відповіді, розвивають допитливість, стимулюють інтерес до навчання. Указано на ефективність упровадження інтелектуально-креативних форм (ігор, квестів, батлів, вікторин, олімпіад, кросвордів та ін.), проєктного, проблемного навчання. Такі форми дають можливість вироблення та напрацювання теоретичних знань на практиці, розвивають самостійність і відповідальність, формують професійні компетентності та м’які навички (командну роботу, критичне мислення, таймменеджмент та ін.). У процесі навчання майбутній культуролог повинен розвивати навички аналітичного й критичного мислення: нестандартних підходів, генерування інноваційних ідей, відкритості до різноманітності та мультикультурності, соціальних і емоційних навичок – громадянської свідомості, відповідальності, гнучкості, адаптативності, вміння слухати та спостерігати, емпатії, здатності вирішувати конфлікти та ін. Акцентовано увагу на постаті викладача вищої школи як носія актуальних знань, наставника, який готує майбутніх культурологів до професійної діяльності, спрямовує й стимулює пізнавальну активність, розкриває потенціал та здібності кожного здобувача, підтримує їх інтелектуальне, професійне й особистісне становлення та зростання. uk
dc.description.abstract The paper investigates the ways of activating the cognitive activity of students of cultural studies in the learning process. In the context of modern transformations in the sphere of education, science and culture, the adaptation of the national higher education system to European standards is becoming more relevant. It has been determined that the active use of multimedia, information and communication technologies, taking into account the dangers and risks posed by the Internet space, is effective for today’s students – representatives of the modern generation who are fluent in gadgets and are almost completely immersed in the Internet space. At the same time, the need to form communicative competence in direct communication in the offline format is emphasized. For this purpose, it is advisable to use discussions, dialogic forms, debates, brainstorming sessions that activate analytical thinking, teach to express their thoughts, encourage future cultural studies scholars to ask questions and seek answers, develop curiosity, and stimulate interest in learning. The effectiveness of the introduction of intellectual and creative forms (games, quests, battles, quizzes, Olympiads, crosswords, etc.), project-based, problem-based learning is emphasized. Such forms provide an opportunity to develop and practice theoretical knowledge, develop independence and responsibility, form professional competencies and soft skills (teamwork, critical thinking, time management, etc.). In the process of studying, a future cultural studies major should acquire analytical and critical thinking skills: non-standard approaches, generation of innovative ideas, openness to diversity and multiculturalism, social and emotional skills – civic consciousness, responsibility, flexibility, adaptability, listening and observation skills, empathy, ability to resolve conflicts, etc. Attention is focused on the role of the higher education teacher as a carrier of relevant knowledge, a mentor who prepares future cultural studies scholars for professional activities, guides and stimulates cognitive activity, reveals the potential and abilities of each student, supports their intellectual, professional and personal formation and growth. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject активізація пізнавальної діяльності uk
dc.subject культурологічна освіта uk
dc.subject здобувач вищої освіти uk
dc.subject проєктне навчання uk
dc.subject проблемне навчання uk
dc.subject інтелектуально-креативні форми навчання uk
dc.subject викладач вищої школи uk
dc.subject activation of cognitive activity uk
dc.subject cultural studies education uk
dc.subject higher education student uk
dc.subject project-based learning uk
dc.subject problem-based learning uk
dc.subject intellectual and creative forms of learning uk
dc.subject higher education teacher uk
dc.title Шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів культурологічної освіти в процесі навчання uk
dc.title.alternative Ways of activating the cognitive activity of cultural education students in the process of learning uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 008:378.015.311
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.42


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу