У статті розглянуто проблематику використання інфернальних образів в сучасних аудіовізуальних формах медіакультури в контексті феномену героїзації. Простежено причини звернення творців аудіовізуальної медійної продукції до героїзації інфернальних істот та виявлено причини привабливості інфернального героя в масовій культурі ХХІ ст. Констатовано, що інфернальний наратив сучасної меді-акультури характеризується розвинутою архаїчною структурою. Дослідження виявило, що в представлених у сучасному медіапросторі аудіовізуальних творах спостерігається трансформація традиційних інфернальних образів у контексті руйнування персоніфікованих категорій добра та зла. Представлені в проаналізованих телевізійних серіалах західного виробництва та вітчизняних рекламних відеороликах інфернальні образи подано творцями як естетично привабливі, позитивні та харизматичні. Героїзація інфернального в аудіовізуальних творах сучасної медіакультури – процес, що відбувається в парадигмі неоміфологізму, властивого суспільству початку ХХІ ст. Великою мірою це зумовлено специфікою сприйняття людиною сучасних філософсько-естетичних, інформаційно-комунікаційних, культурних, соціальних та інших тенденцій.
The article examines the problems of using infernal images in modern audiovisual forms of media culture in the context of the phenomenon of heroization. The reasons for the appeal of the creators of audiovisual media products to the heroization of infernal beings are traced, and the reasons for the attractiveness of the infernal hero in the mass culture of the 21st century are revealed. It was established that the infernal narrative of modern media culture is characterized by a developed archaic structure. The study revealed that the transformation of traditional infernal images in the context of the destruction of the personified categories of good and evil is observed in the audiovisual works presented in the modern media space. The infernal images presented in the analyzed television series of Western production and domestic advertising videos are presented by the creators as aesthetically attractive, positive and charismatic. The heroization of the infernal in audiovisual works of modern media culture is a process that takes place in the paradigm of neo-mythologism, characteristic of the society of the beginning of the 21st century. To a large extent, this is due to the specifics of human perception of modern philosophical-aesthetic, information-communication, cultural, social and other trends.