Актуальністю дослідження є спостереження за функціями музики та їх особливостями у відеогрі з посиланнями на відомі продукти, поставлені проблемами теоретичної та естетичної характеристики музики. Про вищезгадане досить мало інформації в сучасній зарубіжній та вітчизняній літературі. Відеоігри з’явилися відносно недавно, тому дослідження функцій музики у віртуальному світі є актуальним. Жанрові особливості відеоігор є новою хвилею в науковому погляді сучасної вітчизняної культурологічної думки. Мета статті – висвітлити функції музики та її особливості у відеогрі. Методологія дослідження базується на застосуванні аналітичних методів, які виявляють особливості функцій музики у відеоіграх. Наукова новизна полягає в аналізі й характеристиці функцій музики та її систем у відеоіграх. Прослідковано використання важливих елементів музики як складника відеогри, без якої віртуальний всесвіт був би нецікавим та не мав емоційного забарвлення. Аналізуючи відеоігри, можна дійти висновків, що музика є таким же важливим складником відеогри, як сетинг і геймплей, та має багатогранні функції. Музика до відеогри має низку особливостей, які відрізняють її від інших музичних жанрів. Її створюють зацикленою та вертикально або горизонтально поєднуваною. Це дає змогу непомітно змінювати композиції та підлаштовувати їх залежно від того, що відбувається в той чи той момент відеогри. Такі функції, як створення емоційного тонусу і лейттеми нагадують про спільність рис музики відеогри з музичними творами кінофільмів та опери. Звуки місцевості (або дієгетичний музичний супровід), яка оточує головного героя, сприяють імерсивності віртуального світу гри. Музика у відеоіграх є відображенням культурної спадщини, через те що композитори використовують різні жанрово-стилістичні моделі, полістилістику, а іноді й цитати на відомі композиції.
The relevance of the research is the observation of the functions of music and their features in a video game with references to well-known products, problems of theoretical and aesthetic characteristics of music are raised. There is quite little information about the above in modern foreign and domestic literature. Video games have appeared relatively recently, so the study of the functions of music in the virtual world is quite actual.
The purpose of the article is to highlight the functions of music and its features in a video game. The research methodology is based on the application of analytical methods that reveal the features of the functions of music in video games. The scientific novelty consists in the analysis and characterization of the functions of music and its systems in video games. The use of important elements of music as an essential component of a video game, without which the virtual universe would be uninteresting and devoid of emotional color, was followed. Analyzing video games, the author can conclude that music is an important component of a video game as setting and gameplay and has multifaceted functions. Video game music has a number of characteristics that distinguish it from other music genres. It is created looped and vertically or horizontally combined. This allows you to imperceptibly change compositions and adjust them depending on what is happening at one or another moment of the video game. Such functions as creating an emotional tone and leitthema remind of the common features of music for video games, movies, and opera. The sounds of the area (or diegetic musical accompaniment) that surrounds the main character contribute to the immersiveness of the virtual world of the game. Music in video games is a reflection of cultural heritage due to the fact that composers use different genre-stylistic models, polystylistics, and sometimes quotes from famous compositions.