У даній статті охарактеризовано психоемоційні стани дітей, постраждалих від війни (тривоги, страху, стресу, травматичного стресу, психологічної травми та посттравматичного стресового розладу), проаналізовано особливості психокорекційної роботи та психотерапевтичної допомоги дітям війни: описано психотерапевтичні життєзмінювальні технології та техніки роботи з психоемоційними станами дітей війни у психотерапевтичному процесі. У статті охарактеризовано технології застосування різних напрямів арт-терапії у психотерапевтичній роботі з дітьми: ігрової терапії, терапії малюванням тощо. Також наведено приклади психокорекційних ігор для дітей з метою корекції їх психоемоційного стану. Наведено антистресові стабілізуючі арт-терапевтичні, дихальні, медитативні техніки роботи з дітьми війни. У статті підкреслено важливість індивідуального підходу до дітей у психотерапевтичному процесі, створення психологічно сприятливої атмосфери довіри та прийняття з метою підвищення ефективності психотерапії та відновлення психоемоційного стану дітей, постраждалих від воєнних подій, для забезпечення оптимального функціонування у суспільстві, адаптації, соціалізації та відчуття психологічного благополуччя.
This article describes the psycho-emotional states of children affected by war (anxiety, fear, stress, traumatic stress, psychological trauma and post-traumatic stress disorder), analyses the peculiarities of psycho-correctional work and psychotherapeutic assistance to children of war: psychotherapeutic life-changing technologies and techniques for working with the psycho-emotional states of children of war in the psychotherapeutic process are described. The article describes the technologies of applying various areas of art therapy in psychotherapeutic work with children: play therapy, drawing therapy, etc.Examples of psycho-correctional games for children to correct their psycho-emotional state are also given. Anti-stress stabilising art therapy, breathing and meditation techniques for working with children of war are presented. The article emphasises the importance of an individual approach to children in the psychotherapeutic process, creating a psychologically favourable atmosphere of trust and acceptance in order to increase the effectiveness of psychotherapy and restore the psycho-emotional state of children affected by war events to ensure optimal functioning in society, adaptation, socialisation and a sense of psychological well-being.