У статті охарактеризована роль художньої літератури у патріотичному вихованні дітей дошкільного віку. У процесі виховання у дітей дошкільного віку використовують різноманітні педагогічні засоби, основним з яких обґрунтовано вважається художнє слово. Художня література супроводжує дитину у повсякденному житті як у спеціально організованих заняттях, і у різних сферах самостійної діяльності.До творів для дітей дошкільного віку входять обрядові пісні, примовки, казки та небилиці (народні та авторські). Встановлено, що різносторонні художні образи прислів’їв, казок, приказок, віршів, оповідань, билин дозволяють на матеріалі літературних творів розкривати ціннісні позиції та моральні мотиви вчинків героїв, формувати у дітей особистісні ідеали, емпатію, повагу тощо.
The article characterizes the role of artistic literature in the patriotic upbringing of preschool children. Various pedagogical means are used in the upbringing process of preschool children, with the primary emphasis justified on artistic language. Artistic literature accompanies the child in everyday life, both in specially organized activities and in various areas of independent activity. Works for preschool children include ritual songs, proverbs, fairy tales, and nonsense (folk and author's). It is established that diverse artistic images of proverbs, fairy tales, sayings, poems, stories, and epics allow the disclosure of value positions and moral motives of the heroes' actions, shaping personal ideals, empathy, respect, and more in children.