Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Vakulyk, Iryna
dc.contributor.author Voskoboinikova, Halyna
dc.contributor.author Haharin, Mykola
dc.contributor.author Chabaiovska, Mariia
dc.contributor.author Dovzhuk, Viktoria
dc.contributor.author Tomashevska, Marysya
dc.date.accessioned 2024-05-30T13:06:27Z
dc.date.available 2024-05-30T13:06:27Z
dc.date.issued 2023-05
dc.identifier.citation Globalization of the education space in EU countries and Great Britain through radical information reform / I. Vakulyk, H. Voskoboinikova, M. Haharin, M. Chabaiovska, V. Dovzhuk, M. Tomashevska // Amazonia Investiga. - 2023. - Volume 12. Issue 6. - Pp. 29-38. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45301
dc.description.abstract The article reveals the main principles of globalization of the educational space in the EU countries and Great Britain through radical information reformation. The action plan, which includes the six dimensions disclosed in the article, is of great importance from 2020 to 2025 for the formation of the European Education Area (European Education Area), in the conditions of the COVID-19 pandemic and for the development of innovativeness. Measures developed by the European Commission to achieve the specified dimensions are proposed (increasing and monitoring the quality of education; paying attention to gender sensitivity and inclusiveness in education; modernizing digital transformations in education, increasing the competence and motivation of specialists involved in the educational field). The importance and necessity for the education of distance learning programs based on educational models that are known all over the world (in the example of Great Britain) is shown. In the field of information, constant changes and improvements are taking place, leading to the emergence of a qualitatively new type of social system. The information society is the main and necessary in the educational space, therefore the article shows the basic prerequisites of technological, spatial, economic, cultural, and political approaches to the improvement of the information society. uk
dc.description.abstract У статті розкрито основні засади глобалізації освітнього простору в країнах ЄС та Великій Британії шляхом радикального інформаційного реформування. Важливе значення з 2020 року до 2025 року з формування Європейського освітнього простору (European Education Area), в умовах пандемії COVID-19 і для розбудови інноваційності ЄС має план дій, який включає шість вимірів, що розкриті у статті. Запропоновано заходи, розроблені Європейською Комісією для досягнення зазначених вимірів (підвищення та моніторинг якості освіти; приділення уваги гендерної чутливості та інклюзивності в освіті; осучаснення цифрових трансформацій в освіті, підвищення компетентності та мотивації фахівців, що задіяні в освітній сфері). Показано важливість та необхідність для освіти дистанційних навчальних програм, що базуються на освітніх моделях, які відомі у всьому світі (на прикладі Великій Британії). У сфері інформації відбуваються постійні зміни і удосконалення, що ведуть до виникнення якісно нового типу соціального устрою. Інформаційне суспільство є головним і необхідним в освітньому просторі, тому у статті показано основні передумови технологічного, просторового, економічного, культурного, політичного підходів для удосконалення інформаційного суспільства. uk
dc.language.iso en uk
dc.subject globalization of educational space uk
dc.subject EU countries uk
dc.subject Great Britain uk
dc.subject information reformation uk
dc.subject distance learning uk
dc.subject глобалізація освітнього простору uk
dc.subject країни ЄС uk
dc.subject Велика Британія uk
dc.subject інформаційне реформування uk
dc.subject дистанційне навчання uk
dc.title Globalization of the education space in EU countries and Great Britain through radical information reform uk
dc.title.alternative Глобалізація освітнього простору в країнах ЄС та Великій Британії шляхом радикального інформаційного реформування uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi https://doi.org/10.34069/AI/2023.65.05.3


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу