У статті розкриті герменевтичні основи вокально-хорового виконавства майбутніх учителів музичного мистецтва. Герменевтика розглядається як метод інтерпретації тексту, який сприяє передачі його сутності з урахуванням позиції оцінювання виконавцем. Герменевтичний підхід дозволяє завдяки особливостям стиля, мови, побудови фрази й усього твору в цілому осягнути його як виявлення автором індивідуальності образа та надати можливість виконавцеві створити творчий акт творця художнього твору. Виокремлена важливість значення інтонаційності музично-слухового досвіду. Адже вокальне виконавство стало самостійним видом музичної творчості тому, що воно має відмінності від композиторської творчості. Разом із тим його специфіка пов’язана з обдарованістю виконавця, його виконавською майстерністю, здатністю до набуття музично-інтонаційного досвіду. Слід звернути увагу на те, що інтонаційність пов’язує музику із закономірностями вербальної мови. Вокальна інтонаційність полягає “крім звукової форми”, також у матеріально-пластичному, м’язово-руховому аспекті. Це робота голосових зв’язок, жестикуляції, засоби міміки й пантоміміки у виконавському апараті вокаліста. Виконавське інтонування – це усвідомлено-виразна, спрямована на слухацьке сприйняття реалізація музики (голосом чи на інструменті) в процесі виявлення й оформлення відносин між елементами музичної форми на всіх рівнях її системної організації у творі, що виконується та на основі цілісної взаємодії компонентів конкретного музичного комплексу.
The article reveals the hermeneutic foundations of vocal and choral performance of future music teachers. Hermeneutics is considered as a method of interpreting the text, which contributes to the transmission of its essence, taking into account the evaluation position of the performer. The hermeneutic approach allows, thanks to the peculiarities of the style, language, construction of the phrase and the entire work as a whole, to understand it as the author’s discovery of the individuality of the image and to give the performer the opportunity to create a creative act of the creator of the artistic work.
The importance of the intonation value of musical and auditory experience is highlighted. After all, vocal performance has become an independent type of musical creativity because it differs from compositional creativity. At the same time, its specificity is connected with the giftedness of the performer, his performance skill, ability to acquire musical and intonation experience. It should be noted that intonation connects music with the regularities of verbal language. Vocal intonation consists “in addition to the sound form”, also in the material-plastic, muscular-motor aspect. This is the work of the vocal cords, gestures, mimicry and pantomime in the vocalist’s performance apparatus. Performance intonation is a conscious and expressive realization of music (voice or on an instrument) aimed at listening perception in the process of identifying and establishing relationships between the elements of the musical form at all levels of its system organization in the piece being performed and based on the integral interaction of the components of a specific musical complex.