У статті висвітлено основні педагогічні умови та методи формування умінь художньо-педагогічної інтерпретації студентів-віолончелістів педагогічних ЗВО. Визначено, що виконавське трактування музичного твору майбутнім вчителем музичного мистецтва полягає у пошуку найрізноманітніших інтонаційних можливостей під час роботи з нотним текстом. Багатогранність процесу інтерпретації вимагає опори на створення індивідуальних художніх образів та індивідуалізацію сприймання. В умовах інтерпретації мистецького твору художній образ стає основою сприйняття, аналізу, виконання, тлумачення, що знаходить прояв у виконавській та педагогічній діяльності. У статті також зазначено, що сформованість умінь художньо-педагогічної інтерпретації є одним з основних показників успішності професійної освіти майбутнього вчителя музичного мистецтва. Визначена важливість діалектичної єдності дотримання логіки викладання окремого предмету в системі інших дисциплін, які через міжпредметні звʼязки формують професійне понятійне мислення майбутнього вчителя музичного мистецтва.
The article highlights the main pedagogical conditions and methods of forming the skills of artistic and pedagogical interpretation of cellist students of pedagogical higher education institutions. It was determined that the performing interpretation of a musical piece by a future music teacher consists in finding the most diverse intonation possibilities while working with musical notation. The multifaceted nature of the interpretation process requires reliance on the creation of individual artistic images and the individualization of perception. In the conditions of interpretation of an artistic work, the artistic image becomes the basis of perception, analysis, performance, interpretation, which is manifested in performance and pedagogical activity. The article also states that the formation of the skills of artistic and pedagogical interpretation is one of the main indicators of the success of the professional education of the future music teacher. The importance of the dialectical unity of observing the logic of teaching a separate subject in the system of other disciplines, which through intersubject connections form the professional conceptual thinking of the future music teacher, is determined.