У матеріалах монографії викладенні результати осмислення досягнень мистецької освіти у вищій школі. Подані матеріали висвітлюються в суперечностях її розвитку, в формуванні етнокультурного контексту фахової підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів, у процесі їх навчання в інструментальному класі. Етнокультурна складова всього навчального процесу стає найважливішою в професійній підготовці студентів, яка розглядається через формування в майбутніх учителів музичного мистецтва їх етнічної компетентності.
Виокремлено необхідні складові забезпечення національної основи етнокультурного контексту інструментальної підготовки студентів факультетів мистецтв, до яких віднесено: надання національній мистецькій творчості пріоритетного місця в навчальних програмах; послідовне історико-теоретичне вивчення національного мистецтва, систематизація етапів його розвитку; залучення студентів до усвідомленого відтворення національних ознак музичних творів у власній творчої діяльності; впровадження в навчальний процес національно-стильового підходу до аналізу мистецьких творів.
The results of understanding the achievements of art education in higher education are highlighted in the contradictions of its development, in the formation of the ethno-cultural context of professional training of students of art faculties of pedagogical universities, in the process of their training in the instrumental class. The ethnocultural component of the entire educational process becomes the most important in the professional training of students, which is considered through the formation of future music teachers of their ethnic competence. The necessary components of ensuring the national basis of the ethno-cultural context of the instrumental training of students of arts faculties have been identified, which include: giving national artistic creativity a priority place in educational programs; consistent historical and theoretical study of national art, systematization of the stages of its development; involvement of students in conscious reproduction of national features of musical works in their own creative activity; introduction of a national-style approach to the analysis of works of art into the educational process.