У розділі монографії здійснена спроба показати методику залучення дітей з особливими потребами до музичного мистецтва. Виокремлено п’ять рівнів підтримки в освітньому процесі для дітей з особливими потребами. Перший рівень надається дітям, які мають поодинокі та незначні труднощі; другий ступінь зорієнтовано для дітей, яким притаманні труднощі у навчання легкого ступеня прояву; третій рівень надається учням з проявом труднощів помірного ступеня прояву; четвертий рівень забезпечує поміч дітям з труднощами тяжкого ступеня прояву; п’ятий рівень надається учням, що виявляють труднощі найтяжчого ступеня прояву. Згідно того, до якої категорії відносяться зараховані до загальноосвітнього закладу учні, що потребують особливої освітньої підтримки, адміністрацією даної школи відкриваються спеціальні та інклюзивні класи.
Надані рекомендації щодо організації навчальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Специфіка практичної підготовки вчителя музичного мистецтва в умовах інклюзивної освіти обов’язково має містити “пункт” щодо збереження психічного здоров’я самого вчителя, який здійснює саморегуляцію на усіх рівнях від психофізичного до ціннісно-орієнтовного сприйняття. Слідкувати за своїм психічним та фізичним здоров’ям, бути у формі супервізії (індивідуальної чи групової) задля уникнення професійного вигорання, а також інтервізії (самопідтримки, обміну досвідом та інформацією з колегами).
In the section of the monograph, an attempt is made to show the method of involving children with special needs in musical art. There are five levels of support in the educational process for children with special needs. The first level is given to children who have isolated and minor difficulties; the second degree is aimed at children who have difficulties in learning a mild degree of manifestation; the third level is given to students with moderate difficulties; the fourth level provides assistance to children with severe difficulties; the fifth level is given to students who show difficulties of the most severe degree of manifestation. According to the category of pupils enrolled in a general educational institution who need special educational support, the administration of this school opens special and inclusive classes. Recommendations on the organization of educational activities of children with special educational needs are provided. The specifics of the practical training of a music teacher in the conditions of inclusive education must necessarily contain a "clause" regarding the preservation of the mental health of the teacher himself, who carries out self-regulation at all levels from psychophysical to value-oriented perception. Monitor your mental and physical health, be in the form of supervision (individual or group) to avoid professional burnout, as well as interview (self-support, exchange of experience and information with colleagues).