У монографії розглядаються принципи встановлення міжпредметних зв’язків фахових дисциплін в організації педагогічних практик для студентів факультету мистецтв як важливої складової міждисциплінарної інтеграції з метою оптимізації професійної підготовки вчителів музичного мистецтва, інтегрованого курсу “Мистецтво”, викладачів музичних дисциплін. Розроблено практичний курс для організації педагогічної практики студентів факультетів мистецтв. Виокремлено обґрунтування доцільності встановлення міжпредметних зв’язків за рахунок включення до програм усіх фахових та інтегрованих дисциплін.
The monograph examines the principles of establishing interdisciplinary connections of professional disciplines in the organization of pedagogical practices for students of the Faculty of Arts as an important component of interdisciplinary integration in order to optimize the professional training of teachers of musical art, the integrated course “Art”, teachers of musical disciplines. A practical course has been developed for the organization of pedagogical practice of students of arts faculties. The substantiation of the feasibility of establishing interdisciplinary connections due to the inclusion of all professional and integrated disciplines in the programs is highlighted.