В даному підрозділі висвітлюються сучасні підходи до викладання навчальних дисциплін у закладах вищої мистецької освіти: гуманізація, етнокультурна забезпеченість, міждисциплінарні зв’язки. Розглядаються особистісно орієнтована та етнокультурна компетентності педагога, основні фактори, положення і педагогічні умови на яких базується підготовка сучасного фахівця даного напряму, стратегічні напрями підвищення якості підготовки студентів до практичної діяльності. Зосереджується увага на видах міждисциплінарних зв’язків, функціях навчання та принципах інтегративності як процесі взаємопроникнення різних мистецьких дисциплін.
This section highlights modern approaches to teaching academic disciplines in institutions of higher art education: humanization, ethno-cultural support, interdisciplinary connections. The teacher’s personally oriented and ethnocultural competence, the main factors, provisions and pedagogical conditions on which the training of a modern specialist in this field is based, strategic directions for improving the quality of students’ training for practical activities are considered. Attention is focused on the types of interdisciplinary connections, the functions of learning and the principles of integrability as a process of interpenetration of different artistic disciplines.