Матеріал присвячений визначенню синергетики одним із основних напрямків фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Визначено основні напрямки синергетичної освіти: спрямованість структури і змісту освіти на відкриту інформаційну систему; удосконалення засобів інформаційних і комунікативних технологій; забезпечення вільного доступу до світових інформаційно-освітніх ресурсів; виховання інформаційної культури особистості, активізація творчих, комунікативних і професійних можливостей людини.
Визначено, що особливістю системи міждисциплінарних зв’язків є її інтегративність. Філософською основою інтеграції є синергетика, вона виступає центральною ланкою інтеграції різних наук. У сучасних дослідженнях синергетичний принцип організації навчання поширюється на моделі творчості та мистецтва. Виникнення інтеграції є результатом високого рівня реалізації міждисциплінарних зв’язків, що припускають не просто комунікацію предметів, а встановлення глибинного зв’язку між ними. Це пояснюється тим, що вона (інтеграція) ґрунтується на загальних, для кількох предметів, наукових ідеях і концепціях, які дають цілісне уявлення про явище, людину, культуру, мистецтво тощо.
The material is devoted to the definition of synergy as one of the main areas of professional training of future music teachers. The main directions of synergistic education have been determined: orientation of the structure and content of education to an open information system; improvement of information and communication technologies; ensuring free access to global information and educational resources; education of the informational culture of the individual, activation of creative, communicative and professional capabilities of a person. It was determined that the feature of the system of interdisciplinary connections is its integrability. Synergetics is the philosophical basis of integration, it acts as a central link in the integration of various sciences. In modern studies, the synergistic principle of the organization of learning is extended to models of creativity and art. The emergence of integration is the result of a high level of implementation of interdisciplinary connections, which presupposes not just communication of subjects, but the establishment of a deep connection between them. This is explained by the fact that it (integration) is based on general, for several subjects, scientific ideas and concepts that give a holistic view of a phenomenon, a person, culture, art, etc.