У статті зосереджено увагу на аналізі соціально-економічних моделей, які запропонував Чарльз Тейз Рассел у контексті подолання цивілізаційних проблем. Його оцінка цікава тим, що він застосував унікальний підхід, виходячи з того, що мав релігійне мислення. Характеристика унікальності його аналізу полягає в поєднанні земного (чинні соціальні моделі), небесного (реалії неба) та небесного на землі (ідея тисячолітнього царства). Рассел запропонував оцінку комунізму, соціалізму, анархізму, соціального виклику в контексті впровадження сухого закону та ідеї тисячолітнього царства. Останнє, на його думку, змогло б подолати наявні цивілізаційні проблеми. Аналізуючи комуністичну модель, він намагався довести тезу, що вона частково реалізована була першоапостольською Церквою, однак потерпіла невдачу через недосконалих людей.
Водночас однією з причин того, що Бог дозволив існувати певним рисам комунізму у ранньохристиянській спільноті, є спроба показати приклад нерозумності такого методу в організації та розвитку громади в цілому. Соціалізм і колективізм, на думку Рассела, не відстоюють спільного володіння нерухомістю, оскільки зберігають окремі елементи приватного володіння. Що стосується анархізму, то його оцінка цієї моделі не містить жодних позитивних сторін. А впровадження сухого закону, звісно, допомогло б суспільству, однак воно створило низку проблем, рішення яких вимагає часу та коштів. З цієї причини у висновку свого аналізу Рассел стверджує, що єдина надія для людства і вирішення цивілізаційних проблем – це прихід тисячолітнього царства Ісуса Христа. Саме цей «обіцяний Богом засіб» для порятунку людства, зокрема це царство, на думку Рассела, у найближчому майбутньому встановиться на землі. Царство, на думку Рассела, запанує не шляхом головування та вибору більшості, а завдяки суверенітету та владі Бога.
This article delves into the analysis of socio-economic models implemented by Charles Taze Russell to address civilizational challenges. His assessment is intriguing due to the application of a unique approach rooted in his religious mindset. The distinctiveness of his analysis lies in the integration of earthly (current social models), heavenly (the reality of heaven), and the heavenly on earth (the idea of the Millennial Kingdom). Russell evaluates communism, socialism, anarchism, and the social challenge within the framework of implementing the dry law and the concept of the Millennial Kingdom. He contends that the latter could effectively address existing civilizational problems.
In examining the communist model, Russell attempts to demonstrate that it was partially implemented by the First Apostolic Church but failed due to imperfect people. He suggests that God allowed certain features of communism in the early Christian community to illustrate the impracticality of such a method for organizing and developing the community as a whole. According to Russell, socialism and collectivism do not advocate joint ownership of real estate, preserving elements of private ownership. Regarding anarchism, his evaluation of this model lacks positive aspects. While the introduction of a dry law would benefit society, it poses various challenges requiring time and resources for resolution. In conclusion, Russell asserts that the only hope for humanity and the solution to civilizational problems lie in the imminent arrival of the millennial kingdom of Jesus Christ. He views this “Godpromised means” as humanity’s salvation, predicting its establishment on earth in the near future. Russell maintains that the kingdom will not be governed by the presidency or the choice of the majority but by the sovereignty and authority of God.